Vooruitspoelen van opname van RTL of SBS

Hallo, kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een opname van Canal Digitaal in de cloud vooruit te spoelen? Ik heb namelijk begrepen dat RTL en Talpa programma’s niet kunnen worden doorgespoeld, dus ook de reclames niet. Alleen de publieke zenders NPO kan je vooruit en terugspoelen of ben ik abuis/?

Nee dat klopt helaas
Ligt niet aan CD of Tweak maar aan de commerciële

Bedankt voor je antwoord. Wel vreemd eigenlijk, want bij Ziggo kan je reclames op RTL en Talpa wel doorspoelen.

Of programma opnemen en dan terugkijken.

Ook opgenomen programma’s van de commerciëlen kunnen niet worden doorgespoeld bij CD…

Dat heeft te maken wanneer het contract wat de commerciëlen is afgesproken.
Bij ZIGGO zal dat dus op een latere datum, bij contractverlenging, gebeuren.
Ze hebben heel slim gewacht tot de harddiskrecorders voor het grootste deel zijn verdwenen.
Dus je eigen harddiskrecorder regelen dan beheer je de eigen opnamen en kun je weer vrolijk doorspoelen.
Of gewoon geen commerciële zenders meer kijken .

Chromecast + tablet + NPOstartplus + Netflix abonnement kun je heel veel kijkplezier hebben voor minder dan je nu per jaar aan je provider betaald voor digitale televisie.

Oh oké, dat had ik bij Canal Digitaal nog niet geprobeerd maar ging er automatisch vanuit dat het wel kon. Heb nu ook nog een abonnement bij KPN ITV en daar kan ik opnemen en doorspoelen wat ik wil ook de commerciële zenders volgens mij? Vind eigenlijk dat op het moment dat het opgenomen is, dat de zender er niets meer over te zeggen heeft. Moeten we nu massaal op zoek naar TV recorders of gaat Canal Digitaal c.q. Tweak c.q. Glasvezel De Wolden zich hier sterk maken voor zijn klanten?

Net even gecontroleerd opgenomen programma van RTL4 kon ik gewoon vooruit en achteruit spoelen zonder problemen.

Denk dat de regels van de commerciële er hier niet toedoen, of heeft KPN een speciaal contract afgesloten met alle commerciëlen dat het bij hun wel kan???

https://www.tweak.nl/nieuws/doorspoelen-talpa-zenders.html