Voordeliger bellen, het kan!

Hierbij een tip om voordeliger te kunnen bellen:

Laat jouw vaste telefoonnummer naar cheapconnect.nl porteren. Daar kost het behoud van je telefoonnummer slechts € 8 per jaar i.p.v. € 3 per maand en downgrade jouw Tweak abonnement naar Internet Only. Via je vaste telefoonnummer bij Cheapconnect.nl ben je met een gratis SIP-account dat je in jouw Fritz!Box configureert bereikbaar. Uitgaand bellen kan dan goedkoop via elke VOIP provider, zoals bijv. Voipbuster.com. Via hen is bellen in Nederland naar vast en mobiel ook nog eens gratis en zijn de internationale tarieven één van de laagste die je kunt vinden. Ik doe dat al jaren zo en heeft mij al veel geld bespaard!

Enig nadeel:
je moet wel je huidige Fritz!Box aan Tweak retourneren, want die is bij Internet only niet inbegrepen!

Zodoende kan het nog goedkoper! Wel duurt het even voordat je dan een nieuw, zelf aan te schaffen Fritz!Box hebt terugverdiend. Nu ik overstap van Tweak naar Freedom, blijft telefonie gewoon werken. Immers, deze setup is Internet Access Provider onafhankelijk! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Het enige wat ik hier wil zeggen dat ik alleen voor mijn 2e lijn €2,50 p/m betaal.

Voor mijn standaardlijn betaal ik alleen het verbruik.

€ 8 per jaar i.p.v. € 3 per maand èn in NL gratis bellen naar vast- en mobiel i.p.v. verbruikskosten á € 0,07 per minuut is het noemen waard denk ik zo.

@Karel

Die €3 per maand.kan ik op mijn factuur niet vinden.

Extra Telefoonnummer Bellen Standaard 2023-09-01 2023-09-30 € 2,07 € 0,43 € 2,50

Bellen Standaard 2023-09-01 2023-09-30 € 0,00 € 0,00 € 0,00|

€ 3 per maand is het verschil tussen het Internet+bellen en Internet Only abonnement.

Er is inderdaad een verschil maar die is €2 per maand.

In de 1e kolom staat de prijs voor Internet Only vermeld. In de 2e Internet+Bellen. Het verschil tussen deze abonnementen is dus:

€ 44 - € 41 = € 3 per maand.

1 like

Glasvezel Internet Only 1 Gigabit € 63,00 /maand

Glasvezel Internet 1 Gigabit € 65,00 /maand
Bellen Standaard € 0,00 /maand

1 like

Aha… Maar ehm, wat een prijsverschillen hè? Want ook ik heb Glasvezel Internet Only 1 Gigabit, maar dan via e-fiber.

1 like

Hier loopt het over KPN glas wat het duurder maakt.

Het is inderdaad in sommige gevallen slim om nu verder te kijken of je al zaken kan omzetten gezien de verandering die komen.

Hou daarom je idee toch wel in mijn achterhoofd voor wat mijn vaste lijn betreft.
Er zijn nog mensen die er over bellen. Dan nog 1 x porteren en je kan gaan naar wie je wilt.

Zelf doe ik alles mobiel over Vodafone.

:+1:

Mijn 2e lijn zit met €2,50 tussen die €2 en €3. :upside_down_face:
Die had ik als een soort “project” nummer. Dat is wel echt over.
Het is er nog omdat meer het 'n gedoe is om die op te heffen.

Maar nu gebruikt ik als test om te porteren naar CC.
Gaat het fout dan is er verder niets aan de hand.
Kan ik die dan na een jaar rustig laten verlopen.

Ik betaal volgens mij al jaren 8,95 per jaar voor mijn telefoon nummer bij CheapConnect. En bij VOIPBuster is volgens mij alleen bellen naar een vaste lijn gratis (als je ook een CallerID gebruikt uit de EU) Mobiel moet gewoon betaald worden iets van 30 cent.
Neemt niet weg dat ik dat al jaren gebruik als onafhankelijk alternatief.

@reinierh Goed geregeld! Ik heb het nog even nagekeken. Voipbuster kent subscriptions voor verschillende landen, waaronder Nederland. De subscription voor Nederland kost € 2 per maand en dan kun je gratis bellen naar vast èn mobiel!

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.