Verwerking opzegging

Aangezien ik een top-aanbod van Ziggo kreeg, heb ik gelijktijdig met het afsluiten van een Ziggo all-in-one abonnement, de opzegging naar Tweak er uit gedaan.
Bij deze opzegging een aantal vragen gesteld:

  • wat is mijn einddatum?
  • wat gebeurd er met reeds betaalde (jaar) abonnement?
  • wanneer kan ik de borg en resterende abonnementsbedrag terug verwachten?
  • exacte procedure retournering modem/router?

Daar waar Ziggo het voor elkaar krijgt binnen drie werkdagen het gehele all-in-one op te tuigen, inclusief leveren van router en mediabox, is Tweak nog steeds aan het worstelen met bovenstaande vragen. Een opzegging is toch een dusdanig veel voorkomend proces, dat zou er toch fluitend door moeten gaan?

Ik ben benieuwd wat jij voor dat Ziggo combi pakket totaal betalen moet.
Ik heb Tweak 1Gigabit met vaste telefoon en TV-inclusief 3 ESPN sportkanalen en kan overal in huis kijken met TV-app voor 59 Euro. Mijn mobiel abo (10 giga download met 4g verbinding) 12 euro.

Dus totaal betaal ik 71 euro voor alles in Ă©Ă©n en mobiel. Hoeveel ben jij kwijt voor jouw pakket als ik het vragen mag.

eerste 9 maand €29,95 per maand indien je nog geen internet afneemt van Ziggo.
www.ziggo.nl/inenschede

Ga naar mijn.tweak.nl en kijk daar wat jouw rechten zijn. Mag je dagelijks opzeggen, dan wordt jouw jaarabo omgezet naar één van “per maand”. Daarna wordt het bedrag bepaald wat je hebt moeten betalen (het aantal maanden dat je afgenomen hebt), de rest krijg je terug.
Let op dat je dus de korting van een jaarabo kwijt bent (omdat je het jaar niet vol maakt).

Je krijgt van Tweak bericht wat je met de apparatuur moet doen. Borg komt pas terug als de apparatuur in goede staat retour is.

Al met al zal het een paar maanden duren voordat je het geld retour hebt.

Gebaseerd op eigen ervaring.

Ik heb even gekeken. Het goedkoopste pakket gaat na de proef zonder mobiel 55 euro kosten. Je hebt daar wel een een veel lagere internet verbinding dan wat ik heb voor 59 euro bij Tweak 1Gig. Bij Ziggo heb je 75Down en 10Up wil je meer dan kost dat best veel extra. Dat Top aanbod vind ik persoonlijk nog al tegen vallen.

Ziggo alles-in-1 Start
75 Mbit/s downloadsnelheid
10 Mbit/s uploadsnelheid
Mediabox XL
80+ zenders
Ziggo Sport
Overal tv met Ziggo GO
Afspelen vanaf het begin
Live-tv pauzeren
Kijkprofielen & Voice Control
Opnemen
Movies & Series
Voordelig bellen

Nu 9 maanden 29,95 p.m.
daarna 55,50 p.m

1 like

Ik betaal nu ca €40 aan Tweak en ca €45 aan Ziggo (TV + sport extra)
zo meteen €29,95 voor de eerste 9 maand (internet 1Gb+ tv + sport extra)
de laatste 3 maand schroef ik 'm terug naar goedkoopste all-in-one van €55.
Totaal voor dat jaar €435 (ipv €1020)
na een jaar gooi ik ziggo er weer uit qua internet en ga ik of weer terug naar Tweak of een nadere glas provider

die maanden dat het gaat duren, loopt dan wel je abonnement door? m.a.w. die maanden krijg je niet terug betaald van je jaarbetaling?

Ik vind de combinatie Tweak voor 't Internet en Ziggo voor TV prima :wink: ik betaal voor me internet € 44,00 p/m en voor TV € 20,95 met als grootste voordeel valt de één uit werkt de ander nog.

Wat internet betreft vind ik Ziggo, KPN en kornuiten veel te duur.

bedenkt je wel dat je dan na 9 maanden dus de mediabox next weer mag terug sturen

ja die zit nog nieuw in doos, gebruik ik niet,
en in tegenstelling tot Tweak, kan je bij Ziggo de box terug sturen naar een antwoordnummer.

Nee, dat is de tijd dat het terugbetalen duurt. Je abonnement stopt eerder en je betaalt uiteraard niet voor die maanden.

ps. pas op met opzeggen. Vorige week zondag opzegging verstuurd,
vanmorgen nog een herinnering er achter aan, waar ik een reactie op kreeg dat de opzegging niet correct was verwerkt en dat deze opnieuw ingeschoten werd.
ik kom vanavond thuis, en weg is de Tweak glasvezelverbinding al :thinking:

Oeps …

Jaren geleden had ik per “datum” mijn ISDN-verbinding bij KPN opgezegd. Deze datum lag een maand in het verschiet.
Hoe dom van KPN om de verbinding veel eerder te kappen. Woest was ik want ik was ergens in de Caribian en mijn zoon alleen thuis, zonder internet en telefoon.
Bij navraag bij KPN kreeg ik doodleuk te horen dat er niets meer aan gedaan kon worden. Ik kreeg moordneigingen…

Blijkbaar doen providers dat nog steeds…

t wordt steeds gekker, krijg zojuist een e-mail:

Beste …,

Binnenkort activeren we jouw nieuwe internetverbinding. Als onze monteur je modem heeft aangesloten kun je gebruik van maken van alle diensten die je besteld hebt. We brengen je alvast op de hoogte van belangrijke gegevens voor je telefoonabonnement.

Telefoonnummer

Wanneer je internetverbinding opgeleverd is kun je direct gebruik maken van telefonie. Wanneer je een nummerportering hebt aangevraagd, dan is het onderstaande telefoonnummer een tijdelijk nummer dat je kunt gebruiken totdat de portering geslaagd is. Heb je geen nummerportering aangevraagd dan kun je onderstaand nummer blijven gebruiken.

Je nieuwe telefoonnummer: …

We hopen alvast dat je veel plezier zult hebben van je nieuwe internetverbinding. Bedankt voor het vertrouwen in de snelste internetprovider van Nederland. Als je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mail aan info@tweak.nl, of bel met onze servicedesk: 0900 – TWEAKHD (0900 - 8932543).

Met vriendelijke groet,

Randal Peelen
Commercieel Directeur

De vacature voor de Helpdesk van Tweak zegt ook dat het een bijbaan is… :rofl:

Servicedesk-medewerker (bijbaan)

Vandaag wel de credit (en betaling) gehad van de borg en restant abonnement. :+1:

1 like