Vervorming tv beeld tijdens uitzending

Regelmatig komt het voor dat tijdens het tv kijken het beeld vervormd. Dit gebeurt op onregelmatige momenten en komt voor op meerdere zenders.
Een glasvezelmonteur van Renet die hier in de straat aan het werk was heeft er serieus naar gekeken en alle infra tot een hoofdkast doorgemeten. Er werden geen afwijkingen gevonden. Volgens hem moet de oorzaak gezocht worden bij Tweak of Canal digitaal.
Nu zou je zeggen…Bel Tweak.
Dat ga ik niet meer doen! Tijdens de opstart begin dit jaar heb ik uren aan de telefoon gehangen om tv signaal te krijgen. Vriendelijke medewerkers hoor…maar het lag niet aan hun, oorzaak Canal digitaal. Hier had men geen invloed op. Uiteindelijk is het signaal na bijna een maand wel gerealiseerd. Door een Tweak medewerker is toegezegd dat, na mijn beklag over alle gemaakte telefoonkosten, deze vergoed zouden worden.
Dit is nooit gebeurd…
Het is nou eenmaal zo…
Hier ga ik geen energie meer in steken.
Ik maart loopt mijn contract af, dan ben ik gelukkig weer vrij.

Kun je uitleggen wat je met vervorming bedoeld. Het is digitaal en dan verwacht je van een slecht signaal geen vervorming, maar uitval (geen beeld) of blokjes (al dan niet beeld vullend). Dat de helpdesk niet goed is/niet goed werkt, kan ik alleen maar beamen! Het ligt nooit aan Tweak, altijd aan de ander (kinderlijk gedrag!). Bij mijn modem lag het aan mij (cq mijn omgeving) en niet aan de slechte keuze van componenten in de modem. Ook ben jij de enige die dit probleem. Het internet staat er vol van, maar jij bent de enige die er over geklaagd heeft! Als oplossing heb ik er een ander WiFi router achter de modem gehangen en mijn problemen verdwenen als sneeuw voor de zon! Tweak is alleen voor mensen die zelf kennis hebben van transmissie technieken. Daarom blijf ik bij Tweak. Maar net als jij, zal ik de “helpdesk” nooit meer bellen!

De vervorming treedt op in sommige gebieden van het beeld, het lijkt wel wat op deze foto (van het web geleend): https://forums.macrumors.com/threads/scrambled-screen-in-yosemite.1834697/#lg=_xfUid-1-1574854219&slide=0
Het is altijd zo kort, dat het niet is vast te leggen. Een enkele keer zetten we de tv gewoon uit en gaan dan op de laptop kijken. Kabels heb ik inmiddels ook al uitgewisseld.
Om kort te gaan, ik steek geen energie meer in Tweak en stap over naar mijn oude provider via de kabel. Trouwens meerderen in de straat denken er net zo over.
Betreft de internetverbinding op de PC, het verschil met mijn vorige provider is minimaal, dus ook geen reden om Tweak aan te houden.

Dit noem ik dus BLOKKEN. Tja, dan gaat er iets niet goed in de signaalverwerking. Hetzij bandbreedte te laag (xDSL en dus geen Glasvezel), hetzij de IP-kastjes (TV-decoders). Ik gok op de laatste. Dat is bij de meeste providers troep! Ik wil je ook niet weerhouden om naar een andere provider te gaan, maar vraag me wel af, of het daar beter is. Misschien heb je geluk! Overigens is de tendens tegenwoordig, om niets te kunnen, maar wel gelijk de schuld naar een ander te schuiven. Men kan eigenlijk niets, maar doet wel alsof. Vorige week haalde ik een fiets op voor een van de kids. Mocht thuis mooi nagenoeg alle moeren en bouten aandraaien. En dan zegt men, dat men fietsenmaker is… Ik prijs mij gelukkig, dat ik breed technisch onderlegd ben, van Werktuigbouw tot aan Elektronica. Met de fiets had ook anders kunnen zijn! Anyway ik hoop voor je, dat je bij je nieuwe provider het beter gaat. Bij M7 (moederMij van CanalDigitaal en meer) gaat het al jaren zo. Dan kun je beter je eigen goede apparatuur hebben. Ik heb bij de Sat, 1 a 2 keer per jaar geen beeld en dat alleen bij heftige hagel- of sneeuwbuien. Voor internet heb ik Glasvezel met gratis telefoon op jaarbetaling. Dan zit ik nu nog op iets meer dan 30 euro. Daar komt geen enkele provider aan, qua snelheid en TV aanbod.

Ik heb al ruim 10 keer details doorgegeven, het is idd erg willekeurig en op de app werkt alles wel ok. ik ken al mensen die maar een chromecast hebben gekocht en via de app kijken omdat het met de ontvangers niet goed werkt. Ik denk dan ook zoals al meerdere mensen hierboven schrijven dat het aan de ontvanger ligt (software oid) dat het onregelmatig niet goed werkt.

Wellicht een goed idee om hier werk van te maken. veel mensen in de omgeving Hoogeveen kunnen over een paar maanden switchen van provider en zullen dit ook doen om voor een jaar te kijken of het daar beter is, of zelfs terug naar een niet glasvezel provider, waar de eigenaar van het netwerk in Hoogeveen (Re-net) niet blij mee zal zijn.

Ik hoop dat jullie nu echt serieus actie gaan nemen !!

Beste HBG,
Allereerst Chapeau aan allen die in het voortraject zoveel inzet getoond hebben om de Zaanddorpen op glas te realiseren. Deze infra is zeker voor de toekomst van groot belang. Het is ook heel positief dat we voor de buitengebieden bereikt hebben dat men nu over volwaardig internet kan beschikken. Hier zaten velen immers nog op koper.
Dit is absolute winst!
Helaas laat Tweak nu veel steken vallen, het blijkt dat ze ongevoelig zijn voor het sprenkelen van peper in hun pantalon …
Begin dit jaar heb ik Re-net aangeschreven.
Helaas heb ik nooit reactie gekregen.
Het is mij bekend, dat hier in het dorp , een aantal terug gaan naar de kabel provider. De ervaring met die provider was goed. Er zijn ook al installatie en monteur afspraken gemaakt voor februari 2020.
Ik begrijp uw laatste regel,om actie te ondernemen.
U moet zich voorstellen dat ik mij niet nog een jaar in deze ellende wil storten, vandaar de overstap, nu.
Re-net zal dit uiteraard ook merken en hierop acteren. Er zal uiteindelijk wel marktwerking ontstaan, waardoor betere providers in beeld komen.
Nogmaals, alle respect en hoge mate van dank voor alle inzet die is gedaan door de vrijwilligers!

Zo lang men alles maar dicht wil timmeren en alleen eigen ontvangers (budget troep) dulden (onder het mum van support), blijf je dit houden. In plaats van zich krampachtig vasthouden aan het idee, dat men alles kan controleren, kan men beter samenwerken met hobbyisten! Er zijn mooie en betere Images (firmwares) te krijgen, maar ja, die voldoen niet aan het gedachtegoed van o.a. CanalDigitaal.
Je kan overigens gewoon van je contract af, wegens wanprestatie. Wel eerst laten weten en hen de tijd geven om het te corrigeren. Dit hebben jullie al gedaan.

Dank! Ik weiger nog energie in Tweak te steken, ik ga terug naar mijn oude vertrouwde provider. Die was probleemloos via de kabel.