Unifi switch sfp als mediaconverter

ik wil de Unifi Switch (8-poorts, 150W) fiber input gebruiken als mediaconverter (port 9) en dan deze doorlinken met een vlan 333 ( alle vlans untagged) naar port 1 en zo dus een WAN port maken. Aan deze de USG knopen en van daaruit naar port 2 de switch weer in en zo mijn interne netwerk weer op. Dit werkt perfect voor Tweak incl tv en phone er is alleen 1 maar. In topology overzicht zie ik alle andere gebruikers van Tweak en werd geblocked door Tweak ivm genereren van teveel multicast data…

Dit was voor canal digital als tv provider maar ik weet nog steeds niet waar dit fout gaat/ging en of ik hier wat aan kan doen. Iemand ook deze hardware oplossing in gebruik en wil ervaringen delen ?

Dat was niet voor het genereren van teveel multicast data, maar voor het announcen als multicast router. Waarschijnlijk heb je ergens in je config staan dat je switch aan de buitenkant van vlan 4 als multicast router moet fungeren. Als je dat fixt, moet het goed gaan.

3 likes

Oké thnx geen idee waar ik naar moet kijken maar Google is vast mijn vriend

Ik heb overigens exact deze configuratie al een flinke tijd draaien, en dat werkt als een tierelier. Ik heb wel een whitelist op de poort gezet zodat alle andere data er niet meer doorheen komt, misschien dat dat je verder helpt.

Heb je op vlan 4 dan ook igmp snooping aanstaan ? Zag dat ik dat nu wel zo heb en niet alleen op de swith… dat igmp is vaag iets voor me dat kwartje valt nog niet :smile:

Ik heb het internet only abonnement, dus maak geen gebruik van VLAN 4. Dat kan wel eens het verschil maken.

Kan je mij vertellen welke instellingen je moet doen in de router?
de sfp wan poort moet op PPPoE staan en moet je dan
Primary DNS server:82.197.196.182
Secondry DNSserver:82.197.196.183
invullen? en wat nog meer?
username en password? welke dan?

Geen PPPoE, geen username/password, mogelijk vlan 34, DHCP en dynamic DNS.

De instellingen staan (afhankelijk van type verbinding) op de website vermeld:

3 likes