Tweakers Awards 19/20 - gestegen naar #5 🎉

Tijdens de jaarlijkse Tweakers Awards zijn wij dit jaar geëindigd op een mooie vijfde plaats! In de categorie ‘Internetprovider NL’ kregen alleen Ziggo, XS4ALL, KPN en T-Mobile meer stemmen.

Namens het hele Tweak team willen we iedereen bedanken die dit jaar weer de moeite heeft genomen om te stemmen :raised_hands:t2:.

Klik hier voor de volledige uitslag.

3 likes

Van harte, maar kijk je niet blind op de uitslagen :wink:

Ziggo komt als eerste, omdat er gewoon meer abonnees zijn.
XS4All vanwege hun ‘naam’ ( zo goed zijn ze al jaren niet meer )
Hetzelfde qua aantallen is ook zo voor KPN en Tmobile

Dus om als kleine provider zo hoog te komen, DAT is de prestatie !
Op het aantal gebruikers wat ook bij andere ( niet top3 ) aangesloten zit, daar valt wint te behalen.
Ik ben (helaas) nog niet aangesloten, de inventarisatie is net voorbij hier, maar kan niet wachten op mijn eerste glas-bits … !!

Als Ziggoklant heb ik WEL op Tweak gestemd iig :+

1 like

Ik zou nog heel even achter de oren krabben, voordat je een contract aangaat, het is niet allemaal rozen geur en manen schijn. Problemen met het Wifi signaal van het glasvezel modem; problemen met het TV aanbod van Canal Digitaal, etc. etc…

Wifisignaal van een modem ligt 80% van de gevallen aan de plaatsing.
De provider levert maar één ding, dat is een netwerkkoppeling ( modem )
Verder moet je het zelf indelen, dat de meterkast nu lekker makkelijk lijkt ( en de wederhelft de ‘rommel’ niet ziet, heeft nu eenmaal consequenties
Hier in huis was het simpel, modem/router in de meterkast is geen wifi in de tuin.
oplossing, ja hoor, 85€ voor een ubiquiti AP, ( uiteindelijk 2 :wink: ) en het hele huis heeft 100% wifi op de aangeboden snelheden ( nu nog Ziggo )

TV heb ik via een CI module van Ziggo, ik heb om internet only gevraagd

Sinds XS4all is overgenomen door KPN is het inderdaad achteruit gegaan, zelfs met de afspraken die onderling voor de overname zijn gemaakt. Ik heb in het begin veel stabiliteitsproblemen gehad met tweak, maar tegenwoordig heb ik daar geen last meer van. Tweak gaat echt met sprongen vooruit!

Over kleine providers gesproken, ik ben benieuwd hoe het crowdfundinginitiatief van ex-xs4allers gaat verlopen; Freedom Internet

1 like

Gezien de geruchten, vermoed ik dat ze nauw aan het samenwerken zijn, Tweak en Freedom :wink: