Tweak IP als SPAM aangemerkt

Ik gebruikte voorheen een GRE tunnel voor extra externe IP’s, dus ging niet via mijn Tweak IP naar het internet toe. Ik heb dat gisteravond omgezet en ga dus nu voor het eerst in 2 jaar ofzo via mijn Tweak IP het internet op.

Waar ik direct tegen aanloop is dat verschillende fora mijn Tweak IP niet accepteren. Hangt beetje vanaf wel forum maar het is de melding in de zin van IP adres is mogelijk SPAM of gebruik geen VPN. Dit zal wel komen omdat het een Dynamic IPv4 adres is.

Maar… dit is opzich best storend, ik kan bijvoorbeeld dan dus geen gebruik maken van synology-forum.nl. Ik heb even gekeken via mxtoolbox en mijn IP adres is opzich nergens geblacklist.

Meer mensen die hier tegen aanlopen?

Wat is de locatie van je IP volgens de databases?

Weet niet precies zeker of dit is waar je op doelt, maar IP Location Finder - IP Lookup With Detailed Geolocation Data | KeyCDN Tools geeft aan Almere Stad. (En dat is correct)

https://iplocation.io/ misschien geeft die nog ergens een andere.

Ja!

Moldavië - Chisinau
Noord Holland - Amsterdam
Flevoland - Almere
Overijssel - Enschede

Dat lijkt mij niet de bedoeling toch?

Nee, normaal fixt dat zichzelf wel maar nu niet.
Je kan proberen de houders van de database te mailen, maar het kan even duren voordat diensten die updaten.

Mmmm heb dit IP adres al een jaar of twee, denk inderdaad niet dat het vanzelf goed komt :stuck_out_tongue:
Welk verzoek zou ik dan neer moeten leggen bij die houders? Om het IP adres te releasen?

Is dit niet iets wat Tweak eigenlijk zou moeten regelen?

Nouja, je hebt dit IP dus alleen gebruikt naar je tunnel toe, verder niet.

Je kan de IP database vast mailen dat je locatie niet klopt en of ze dat aan kunnen passen.

Tweak is niet verantwoordelijk voor locatie databases op het internet.
Misschien hoogstens dat ze een IP gekocht hadden uit moldavie, maar dat kan nou eenmaal niet anders als ze een internet verbinding willen verkopen.

Probleem opgelost, althans heb een nieuw IP adres aangevraagd. Dank iedereen.