Tweak glasvezel, Fritzbox 5530, pfsense en Ubuntu server

Hoi Allemaal,
Ik ben al lange tijd bezig met IPV6 werkend te krijgen maar het lukt niet om Internet.nl blij te krijgen om de emailserver of webserver te bereiken op de Ubuntu omgeving.

Vanaf de server kan ik met IPV6 naar buiten maar de andere kant op, van buiten naar binnen wil maar niet lukken.

Heeft iemand van jullie een soortgelijk systeem wel werkend gekregen? Dan kom ik graag even in contact.

Alvast bedankt,
Rick.

Zoiets zou kunnen werken:

Internet > Permit Access > Port Sharing > Add Device for Sharing

Device: (Selecteer server)

New Sharing

[✓] Enable sharing
(•) Internet access via IPv4 and IPv6

OK, OK, even wachten en de lampjes zouden groen op moeten lichten en de IP-adressen ingevuld na een refresh:

Oh, wacht… pfSense… daar kan ik niet mee helpen sorry :slight_smile:

Hoi Nescafe,
Dank je wel voor je antwoord. Ik moet zeggen dat ik het sinds deze morgen eindelijk aan de praat heb. Vraag me niet waar het nu precies aan gelegen heeft maar ik dacht vanmorgen, laat ik mijn laptop eens aanmelden op de fritzbox, kijk wel ipv6 adres hij krijgt, zet dat adres in mijn domein registratie en probeer met ipv6-test te kijken of hij bereikbaar is. En dat werkte. Toen heb ik nogmaals een apparaat toegevoegd (wat er al lang stond) en begon ineens alles te werken. Ik heb nu een werkende Fritzbox 5530 - pfsense - ubuntuserver met postfix, nginx werkend.

2 likes