Tweak-gangers, tot kijk

Helaas stopt Tweak, en daarom stap ik over naar een andere provider.

Persoonlijk baal ik enorm dat Tweak zich heeft verkocht aan Odido (ik ga zeker niet met die partij in zee). Maar uiteindelijk kan ik er ook niks aan tegenhouden. Ik ga jullie missen,

de groeten. Morgen is de big day.

En ja, ik weet het, het is hier geen vliegveld, ik hoef mijn vertrek niet aan te meldden, maar zie het als “last goodbye”.

4 likes

@AEgberts Ik vind het ook jammer. Ik ben ook “gedwongen” om Tweak te verlaten.
Ik ga wel over naar Odido.

Ik hoor er veel negatieve geluiden over, maar ik denk dat er altijd 2 kanten aan de medaille zitten. En ik wil het zelf wel eens meemaken.

In december de overstap gestart, maandag a.s. komt de monteur Odido aansluiten. Tot nu moet ik zeggen dat alles prima verloopt (ontvangen van spullen), telefonisch contact. Wat ik wel een klein nadeel vind is dat ze niet per email te bereiken zijn.

Tot ziens, ook van mijn kant.

Mathijs

2 likes

Mathijs, ik heb inmiddels KPN, en met eigen modem ging dat gelukkig foutloos.alle apparatuur werkte meteen. Bedankt voor jouw bericht… mzzl Ard

1 like

Ik ben overgestapt naar Glasnet (op E-Fiber netwerk).
Het lijkt heel erg op Tweak, vast IPv4 en eigen IPv6 subnet op verzoek maar zonder gezeur.
De snelheid is prima en de prijs is net iets hoger dan Tweak jaarbetaling (37,50/mnd).
Het enige wat ze niet hebben is de usenet server.
De switch ging heel soepel, zodra de verbinding wegviel de router configuratie aanpassen en ik was weer online.

2 likes

Ik ben overgestapt naar Freedom Internet. Eigen AVM Fritzbox 5590 modem en geen noodzakelijke KLOTE ONT HUAWEI die Odido eist en monteert.

Gewoon glas via e-fiber rechtstreeks in mijn eigen modem/router met vast ip-adres etc.

4 likes

Zie je bij Freedom. Ik ga half februari over (met eigen SFP in mijn UDM-SE).

Ik ben inmiddels ook over op Odildo. Het door hen geleverde apparaat heeft zeker 10 minuten aan het netwerk gehangen en daarna kwam mijn oude vertrouwde PFSense weer terug. Ik had hem gelukkig al verteld dat er een VLAN 300 moest komen en na wat wijzigingen ging het als vanouds.
Snelheid valt niet tegen. Ik haal 867/906. Rechtstreeks op de PFSense haal ik een download van 920.

Ik kijk het eerste jaar gewoon eens aan. In “mijn Tweak” staat de creditnota al klaar met de status “Betaald”. Ik ga er van uit dat het bedrag een dezer dagen op mijn bankrekening staat.

Vaarwel Tweak. Bedankt voor je goede zorgen…

1 like

Toch gekozen voor de portemonee. Samen met klantvoordeelkorting scheelt Odido meer dan 150 euro op jaarbasis op de eerst volgende die ik heb vergeleken.
In totaal was ik 15 minuten zonder internet. Gast kwam langs en liet modem gewoon lekker in doos. In USG VLAN 300 geklopt en heb snel internet via Odido.

Moet nog even uitzoeken hoe het met borg zit van oude Tweak modem. Daar hebben we schijnbaar ooit allemaal 50 euro voor betaalt.

Enige wat ik mis bij Odido is IPv6. Daarvoor staat een ‘idea’ open bij Odido waar ze nu hopelijk toch iets mee gaan doen: IP V6 | Odido community
Voor nu kijk ik of via HE IPv6 tunnel iets kan regelen.

Bedankt Tweak voor de stabiele verbinding!

1 like

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.