Tweak gaat op in Odido en stopt begin 2024

Volgens mij wordt daar aan gewerkt.

Kreeg vandaag nog deze terugkoppeling op mijn vraag.
“Wij hebben vernomen dat het helaas, op dit moment, nog niet mogelijk om vanuit Tweak naar Delta over te stappen. De verwachting is dat dit rond december wel zou kunnen.“

Waarom zou je dan niet naar Odido overstappen? Familie van mij die zijn nu ongeveer 2 maanden geleden van Ziggo naar Odido gegaan en die zijn wel erg tevreden. Ook hun snelheid (zelf getest) is super snel. Sneller dan het glasvezel dat ik van KPN heb…

Die kosten van gratis aansluiten is niet helemaal waar je betaalt 67,50 ipv 105 als je doorklikt op de link.
Al met al was ik toch niet van plan om naar odidinges te gaan, ik heb mijn eigen spullen (opsense) en dat is drama met dit soort partijen.

1 like

bijzonder, ik heb van de week besloten om voorlopig maar mee te gaan. Ik heb niet een goed alternatief beschikbaar.

Overigens is dit geen reclame van mijn kant. Ik ben er niet happy mee, maar voor nu de beste oplossing. Ik heb het besluit genomen, omdat het qua prijs best goed is en omdat niemand precies weet wanneer er gestopt wordt met Tweak. Ik heb geen zin om 2 maanden zonder internet te zitten. Levertijd is nu 1 maand.

Mijn overstap naar KPN is voorlopig een ramp geworden.
Dat ik nu achter de pc dit kan typen komt door de hotspot van mijn mobiel.
Nu ook KPN en dat liep wel helemaal goed.

KPN verschuilt zich achter een misverstand bij het opgeven van de provider voor de overstapservice.
In mijn mandje had ik nog Cambrium/Tweak maar bij wat vragen stellen in de KPN winkel alleen nog Cambrium. De winkel gaf mij nog extra maanden korting en wezen me op niet te kunnen keuzes die ik gemaakt had.

Wat je met de best vriendelijke KPN medewerkers afsprak werd later plotseling weer terug gedraaid.
Zelf nu nog stellen ze dan ik mijn oude provider Odido moet opzeggen terwijl Tweak op 1 november om 00:02 het licht uit deed.

Kreeg die dag om 10:38 een bericht dat in mij eigen apparatuur moest aan sluiten. Zou dan een SMS krijgen als zij klaar waren. Dat SMS nooit gekregen maar wel weer berichten over die vervloekte overstapservice.

Nu krijg ik een noodvoorziening dan om 17:00 nog steeds moest worden ingepakt.
Misschien hoef ik die dan ook niet meer uit te pakken. Hebben ze de lijn herstelt.

Dus mensen die naar KPN gaan zeg Tweak zelf op en laat dat bij KPN goed duidelijk zijn.

1 like

Ineens kreeg ik door al die toestanden door hoe stom het zou zijn geweest als ik wel naar Odido zou zijn gegaan en overstapservice door dezelfde reden ook mislukt was.

Zou ik dan bij Odido mijn abo moeten opzeggen om bij Odido aangesloten te worden?
:rofl:

1 like

ja… zo werkt het wel helaas.

Vanavond komt het noodpakket maar … morgenochtend tussen 08:00 - 10:00 komt er toch een monteur.
Reden: het glasvezelkastje. Komt voor rekening van KPN.
Misschien had ik het zelf wel kunnen doen maar nu laat ik ze voor mij werken.

Zowel bij instructies van het nieuwe kastje als die van de Fritz!Box mocht je het oude blijven gebruiken.
Bij de F!B stonden zelfs 4 foto’s waaronder die ik nu heb.
Het zou moeten vanwege veranderde technieken.

Weer een tip bij overstap naar KPN: verwissel altijd het glasvezelkastje met die van KPN.

Gaat het morgen dan toch nog fout dan pas ik het wel hier wel aan.

1 like

Alles werkt hier nu.

Dan zal dit wel het laatste bericht van mij zijn in dit forum.
Blijf hier nog wel even lezen.

Dat iedereen de gewenste overstap snel mag krijgen.

Alle medewerkers van Tweak bedankt voor de hulp en een fijne nieuwe baan toegewenst.

3 likes

Vandaag aangesloten op Odildo alles ging goed, echter drama modem heb de fritzbox aangesloten op mediaconverter aangegeven t-mobile via lan 1 na een minuut goede verbinding van 945/880 tot nu toe nog tevreden

2 likes

Dit geld ook voor mij:

Alle medewerkers van Tweak bedankt voor de hulp en een fijne nieuwe baan toegewenst.

3 likes

Ik zou zeggen zeker geen odidoos nemen gezien de reviews op trustpilot

Gisteren de overstap gemaakt naar Odido en ondanks het slechte voorgevoel en ervaringen binnen een kwartier geregeld door de monteur.
Ik gebruik een eigen OpnSense router uit de goede oude Tweak tijd dus snel weer gewisseld. Op de OpnSense had ik vlan300 op de WAN interface al aangemaakt en dus geactiveerd.
Op de OpnSense kreeg ik grillig internet gedrag, wel geen verbinding wel pingen, tracert fouten e.d…

Maar eens de WAN interface gecontroleerd en daar bleek ik keurig een IPv4 adres te hebben. Echter het IPv6 adres(DHCP) was leeg, maar wel actief. Met die wetenschap IPv6 op mijn WAN interface maar uitgeschakeld. En dat bleek de boosdoener van het grillige gedrag. Blijft wel jammer dat een innovatief bedrijf als Odido IPv6 (nog) niet ondersteund, maar mijn verbinding werkt goed en da’s een hele opluchting. Dus je hebt wel een eigen routerkeuze, maar wel even goed instellen !!

Eigen router is leuk maar je hebt dus geen eigen modem. Je gebruikt dus de ONT (= modem) van Odido?

Om in exacte termen te blijven. De glasvezel is getermineerd op de Huawei OptiXstar HG8010Hv6-10 GPON terminal. De koperkabel die daaruit vertrekt sluit ik aan op de OpnSense poort gedefinieerd als WAN.

Nou is de vraag of de GPON als modem(Modulator/Demodulator) wordt gebruikt of als media converter van glasvezel naar koper.

In [Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Internet en hosting - GoT staat beschreven waarom het beter is alléén de router van Odido, in mijn geval een Zyxel T-56, te vervangen en de rest te laten zitten.

Voor alle mensen die eigenlijk wel naar Freedom zouden willen maar die in een KPN belichter gebied zitten (en dus de hoofdprijs betalen). Er is een oplossing, het Cambrium netwerk blijft in de lucht. En gewoon via AON.

1 like

De snelheid bij Freedom:
Speedtest

1 like

Afgelopen weekend de pre-order geplaatst bij Freedom. Hopelijk blijven ze een stukje voordeliger aanbieden over hun eigen netwerk in plaats van over KPN. Dat hele gezeur met Odido had ik niet veel trek in. Al helemaal omdat zij mij dus niet duidelijk konden vertellen wat voor verbinding ik zou krijgen. Nu is het wel duidelijk en ook net nog een factuur gekregen van Tweak voor de komende maand. (mijn jaar abbo is net afgelopen) Of te wel voor de mensen die nog bij tweak zitten en willen weten wat er gebeurt met hun abbo na het jaar abbo. Deze blijft voorlopig door lopen voor het oude tarief.

1 like

Tja, en dan gaan ze ook nog in zee met een bedrijf als Guideon. Grotere onbenullen zijn er niet, misschien een paar uitgezonderd. Ik had twee keer eerder te maken met mensen van dit bedrijf en beide keren deden ze niet waarvoor ze ingehuurd zijn. De tweede keer liet een monteur(?) bij een TV storing de klant achter met een glasvezelnetwerk waarvan het modem nog werkte maar niets in het aangepaste huis het meer deed. Hij had de SSIS veranderd in de straatnaam en de WPA-code in welkom123. Dat zou de reden geweest zijn dat de TV, die bedraad was aangeloten, het niet meer deed

Vandaag te maken gehad met zo’n man die een werkende TWEAK installatie opnieuw aansloot naar ODIDO waarna niets werkte en hij de schuld gaf aan het glasvezelnetwerk.
Dan kkrijg je wel een maltje van ODIDO dat je gratis mag internetten op hun mobiele netwerk maar we hebben in KASSA gezien hoe goed dat ging bij ODIDO. OOk waardeloos. Vendaar dat in dit geval ze ook geen mobiele telefonie meer van ODIDO hadden.
En dan is is ODIDO verder niet thuis.

De keer dat ik dat bij KPN had kregen we een mobiel modem met simkaart. Daar hebben ze bij GUIDION of ODIDO nog nooit van gehoord.

Morgen ben ik aan de beurt. Ik hou mijn hart vast. ALs ik van te voren had geweten dat ODIDO met GUIDION in zee ging had ik niet eens ODIDO genomen.

En al deze ellende van een bedrijf wat je van alles wil aansmeren maar ik wil alleen een betrouwbaar werkend internet.

1 like