TV bevriest na ongeveer 4,5 minuut

Hoi,

Ik heb net een nieuwe wifi router (Asus AX11000) achter mijn Fritz box geplaatst omdat ik toch beter internet in huis wilde. Nu heb ik alleen het probleem dat elke keer mn TV stopt na ongeveer 4,5 minuut, hij bevriest en wanneer ik dan van kanaal verander werkt het weer (telkens voor maar 4,5 minuten).
klinkt dit al een fout in de router settings of problemen dat canaal digitaal momenteel heeft?

Dit in verband met eventueel terug sturen van de router.

Alvast bedankt.
Richard

Hangt je tv ook aan de Asus? Dat kan volgens mij niet.

ja deze hangt achter de Asus. ik had hiervoor de Netgear Nighthawk geprobeerd en kan me niet herinneren deze problemen te ondervinden.

Hoe heb je de Asus aan de Fritz box gekoppeld? Via de WAN poort op de Asus of via een LAN poort?

Je kunt het beste de Asus enkel als extra WiFi access point laten fungeren en alle router functionaliteit aan de Fritz box overlaten. Ik meen me te herinneren dat de Asus wizard dit scenario zelfs ondersteunt. Als dat niet het geval is gewoon de Asus een vast IP address geven op het interne LAN dat niet conflicteert met een IP-address uit de DHCP range van de Fritz box. Bijvoorbeeld 192.168.1.2. Vervolgens DHCP server op de Asus uit zetten, evenals router en firewall. En de WAN poort op de Asus niet gebruiken.

Edit
@BerndGaykema geeft hieronder al de oplossing die ik bedoelde.

Gewoon de Asus in AP-mode zetten.
Wel de Asus dan via de WAN (gele?) connector aan de Fritzbox aansluiten.
En zet IGMP-snooping op de Asus aan.

Zie hier (is wel voor andere router maar het idee is hetzelfde).

Hoi!

Als eerste bedankt allemaal voor het meedenken!! Ik denk dat ik het nu opgelost heb. Ik heb de router in AP modes gezet, hierna werkte TV nog niet. Ik had de Kabel tussen de Fritzbox bij de Asus router op de internet poort aangesloten. Toen ik deze veranderde naar Lan poort 1 begon alles te werken (waarschijnlijk omdat nu de poorten op de Asus router als een soort switch werkt).

Nogmaals bedankt!

Precies, en de Asus ‘bemoeit’ zich nu helemaal niet meer met het verkeer van je TV naar je Fritz box.

IGMP-snooping zorgt ervoor dat de switch in de Asus multicast verkeer alleen naar de poorten stuurt waarop je TV is aangesloten.

1 like

Nog ff wat aanvullende informatie op deze discussie.
Het is niet 4.5 minuut, maar 260 seconden. De switches waar de eindgebruikersverbindingen aan hangen hebben nl. een timeout van 260 seconden op IGMP snooping entries.
Als een client (lees: router) niet binnen 260 seconden een IGMP group report stuurt voor de gewenste multicast group(s), expiren de snooping entries en stopt de switch met het versturen van multicastverkeer. Dat is dus het moment dat je geen beeld meer hebt op je TV.

Maar goed, mooi dat het opgelost is :wink:

4 likes

Mooi dat het opgelost is :slight_smile:

Vraag blijft nog wel: wat was er mis met alleen maar de Fritz!box?

Aangezien je nu helemaal een dikke Asus hebt gekocht, alleen maar om die als wifi AP in te zetten, vraag ik me af of je niet beter gewoon 1 of 2 repeaters/ap’s van AVM zelf erbij had kunnen kopen. Bijvoorbeeld Fritz 1750E.

Die hoef je niet per se als repeater te gebruiken (hoewel ze het dan ook i.t.t. veel goedkope troep ook prima doen), maar kunnen via UTP ook hun uplink hebben. En ze werken met de in de Fritzbox ingebouwde radio samen om een Mesh netwerk op te zetten.

Mijn ouders hebben Ziggo en ik heb daar een Fritz 3490 en 1750E geĂŻnstalleerd. Samen hebben ze in een 2 onder 1 kap met grote tuin perfect stabiel internet

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn configuratie is als volgt: fiber → fritzbox → edgerouter x → tplink sg108pe → tplink sg105e-> settop box.

De fritzbox heeft een exposed host (dmz) naar de edgerouter x

Op de edgerouter staat de imgp proxy aan en op de tplink switchen de imgp snooping.

Ik krijg de tv het niet werkend ook niet als ik de netwerkkabel in de edgerouter stop. Ik had gehoopt dat het dan wel zou werken omdat ik dan in switch 0.0 zit.
Heeft iemand ook zo’n setup en werkend?

alvast bedankt

anton

Ik heb dit probleem ook, hoe kan ik dit oplossen?

Groet
Anton

Het kan natuurlijk goed dat er in de IGMP via ‘exposed’ host en ER-x iets niet lekker gaat.

Maar ik verdenk je TP-Link switches. Heb nog nooit een goede IGMP snooping implementatie gezien bij TP-Link.

Ik zou effe met een lange ethernet kabel die tv ontvanger in de edgerouter kunnen stoppen. Maar werkt het dan wel want dan heb ik alleen de igmp proxy en niet de igmp snooping

Ik mag hopen dat je ERx ook een vorm van IGMP snooping zal doen (lees: IGMP alleen uitsturen over de LAN poort waarop de join is binnen gekomen.

Zal toch wel. Als ik lees in het KPN forum “experiabox vervangen voor eigen modem” daar gebruiken ze ook een ERx

TV bevriest na ongeveer 4,5 minuut - #8 door johanhttps://forum.tweak.nl/t/tv-bevriest-na-ongeveer-4-5-minuut/1119/8

Rechtstreeks in de ERx werkt niet. Lijkt toch een switch tussen te moeten. Ik had nog een netgear gs105e ook daar stopt het beeld. Dat igmp group report moet de netgear of de edgeroutet of de tv ontvanger sturen?