TP link deco P9 geschikt voor Internet Only?

Hallo,

Ik ga overstappen van Teflort glasvezel naar nu Tweak Internet Only. Nu vroeg ik mij af of de TP- Link deco P9 geschikt is om als router te gebruiken of dat ik iets met meer instel mogelijkheden nodig ga hebben.

Alvast bedankt voor de reply.

Cheers!

1 like

Heel veel hoef je niet perse in te stellen, maar is altijd fijn als je iets anders wilt doen dan gewoon clients verbinden.

Hoe goed de powerline backhaul gaat werken daarintegen, ik heb zelf niet zo veel goeie ervaringen ermee en zie liever gewoon ethernet kabels.

Bedankt voor het antwoord!
Het liefst zou ik alles ook bekabeld aansluiten alleen vrouwlief is het daar niet mee eens. Dus nu opzoek naar the next best thing voor een redelijke prijs.

Is het voor de router nog van belang in welke regio ik woon? In dit geval Almere.

Bedankt.

Nee zo ver ik weet is alles waar gigabit is aangesloten op hetzelfde netwerk,

Dit is inderdaad niet van belang voor de keuze van je router. Welke router je aansluit is afhankelijk van je wensen aan de achterkant. Het aansluiten moet in ieder geval geen probleem zijn :wink:.

@JRvN,
Zorg dat ze van Tweak dat ook weten. Want de mediaconverter die Tweak levert is dezelfde die Telfort en T-Mobile gebruikt dus technisch gezien hoeft er niet eens iemand langs te komen van Tweak.

Bedankt voor de hulp allen!

Cheers!

Één belangrijk ding om te weten, er is een groot issue met, voor zover ik weet, alle Decos van TP-Link. Het kanalen selectie algoritme heeft bugs waardoor deze vaak juist de drukste kanalen kiest (hier zijn ze bij TP-Link druk mee bezig) en handmatig instellen van kanalen is (vooralsnog) niet mogelijk. Dit (handmatig instellen) is een feature die je op z’n minst zou verwachten van een merk als deze en is afgelopen jaar door velen (waaronder ikzelf) aangevraagd maar daar heeft TP-Link nog niets over toegezegd.

https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/154561?page=1