Telefoonboek in DECT-toestel doet moeilijk

Beste Tweak, mijn DECT-toestellen doen een beetje moeilijk icm. de Fritz!Box 5490. Ik heb in de Fritz!Box het landnummer 00 31 en netnummer 0 486 al toegevoegd. Bellen naar lokale nummers zonder netnummer gaat nu ook zonder problemen. Nu wil ik in het telefoonboek op de Fritz!Box namen en telefoonnummers toevoegen. Als ik de telefoonnummers als 0486xxxxxx invoer in het telefoonboek dan kan ik op het DECT-toestel in het telefoonboek de naam en nummer prima zien en bellen en werkt alles naar behoren. Maar als telefoonnummer 0486xxxxxx mij gaat bellen dan komt er 31486xxxxxxx in het display te staan en komt de naam van de beller dus niet in beeld. Als ik nr. 31486xxxxxxx opsla in het telefoonboek en probeer dat nummer dan te bellen dan bestaan het telefoonnummer niet… Ik heb al van alles geprobeerd. Nummers in de Fritz!Box opgeslagen als +31, 0031 maar ook dan werkt nummerherkenning als ik gebeld wordt door deze nummers niet. Hoe kan ik nummerherkenning nu goed laten werken?

Niet werkende nummerherkenning is (helaas) een bekend probleem.

Het probleem ligt eigenlijk in het telefonieplatform van Tweak. Het komt erop neer dat Tweak in de SIP From-header 31xxxx doorgeeft i.p.v. 0031xxxx of +31xxxx, waardoor het niet correct gematcht wordt aan het telefoonboek.

Ik heb overigens ook al geprobeerd om ook maar 31xxxx-nummers te gebruiken om uitgaand te bellen, maar dat had ook geen goed resultaat (hoewel het in sommige gevallen ook weer wel werkte, geloof ik, ondertussen een tijd geleden dat ik het heb geprobeerd).

1 like

Ik gebruik een fritzbox en heb daar dat probleem niet ik denk toch dat er dan iets fout staat in de configuratie. Ik sla de telefoon nummer op de normale manier op. Dus 020-1234567 of 1234567, allebei worden ze aan de juiste persoon gekoppeld. Nu wordt ik niet vaak gebeld maar was me vast opgevallen als dat niet werkt.