Switch keuze met fritzbox

Welke switch kun je het beste gebruiken tussen fritzbox en animo, samsung tv en samsung media speler 5 poorten gigabyte als uitgangspunt?

Als je de amino box net als elk ander apparaat gewoon aan het internet hangt, of als alles op een tv “poort” moet (ik weet niet of tweak een aparte aansluiting reserveert voor tv, heb alleen internet) dan werkt elke normale unmanaged switch prima. Hierbij kan je denken aan de netgear gs105E of gs108 of een tp-link sg108

Ik raad altijd de GS105E van Netgear aan. Dit is het enige model die geen vertoon heeft van rare problemen in combinatie met IPTV. Voor 8-poorten is er de GS108E.

1 like

als ze het goed doen wordt er alleen een VLAN gereserveerd die aanspreekbaar is vanaf iedere poort

Ik heb goede Ervaringen met de TP-Link TL-SG108E switch. Voordeel van een managed switch is dat je net ff hier en daar wat dingen makkelijker kunt configureren. 10% bandwith reserveren voor IPTV bijv. Of voor een bepaalde poort.

Dank voor de reacties, ga denk ik voor netgear gs105e pro… dit gezien prijs en mogelijkheden.

Alle poorten ondersteunen IPTV. Alleen is mijn ervaring dat direct aansluiten van de TV op de Fritzbox de betrouwbaarste resultaten geeft. Dat si ook het advies bij de .Animoboxen.
Mijn bestaande netwerk wilde ik wat uitdunnen. Ik had twee routers (Kpn experiabox) en TP-link) om een dekkend wifinetwerk te krijgen. Ik had voor de tweede router een TP-link Archer 7. Daarvan kun je een poort reserveren en de TV werkte perfect.
Ik dacht dat werkt dus allemaal en een Netgear Gigabit switsch zal het ook wel doen.
Dus een glasvezel van 15 meter gekocht de KPN experiabox en de TP-link Archer eruit en alleen de Fritzbox erin. Besparing aan elektriciteit ca 50 kWh per jaar.
De stekker omgestoken.
De situatie een Animobox rechtstreeks op de Fritzbox.
een Animobox en twee computers via de Netgear switch op Fritzbox.
En alles werkte tot het moment dat de Youless energiemonitor ook in de Netgear gestoken werd.
Ineens werd het beeld onstabiel of bevroor. dus alle stekker er weer uit. Tv rechtstreeks aangesloten op de Fritzbox. Perfect beeld.
Spanning eraf. alles weer aangeloten. Twee PC’s via de switch en de Youless. Tv aangezet. Pefect beeld. Computers aangezet. Nog steeds goed beeld.
TV uitgezet en alles netjes gemaakt.
's Avonds zet iemand de TV aan. Blokjes in beeld tot bevriezend beeld.

Mijn advies zou zijn als het even kan. Trek een extra kabel van iedere Animo box naar de Fritzbox. en hang de rest van het netwerk achter een switch.

Ik nou juist met de TL-SG105E. Al moet ik zeggen dat ik elke switch van Linksys wel goed vind. De vraag is of het aantal poorten voor jou genoeg is, deze heeft er exact 5, die van Rene 8.

1 like