Ik heb al flink wat jaren internet van Tweak. Nou heb ik altijd Ziggo TV ernaast gehouden. Dit reden is dat toendertijd dat ik Tweak internet nam, de algemene concensus toch een beetje was van Tweak prima internet TV… beter niet.
Dat is ongetwijfeld wat kort door de bocht maar zo was het wel ongeveer.
Aangezien Ziggo nu Ziggo TV zonder Ziggo internet gaat blokkeren zoek ik een nieuwe TV oplossing. En vandaar de simpele vraag:
Hoe staat het nu met de TV kwaliteit van Tweak (Canal +)?
Ik heb inmiddels internet only van Tweak. De TV oplossing (Canal Digitaal) is om te huilen zo slecht. Aangezien ik geen interesse heb in 88.000 zenders met meuk, heb ik inmiddels een NLZiet abonnementje genomen en dat werkt prima. Ik vind dat ik genoeg keuze heb, later terugkijken werkt, in tegenstelling tot Canal Digitaal, wel goed. Je kunt alleen niet opnemen, zoals bijvoorbeeld Ziggo dat kent.
Dus, mijn voorzichtige conclusie is: voor Internet is Tweak altijd een prima oplossing geweest (nog even afwachten hoe het met T-Mobile gaat worden), maar voor televisie zijn er geen slechtere te vinden.
Heb ook altijd Ziggo gehad en sinds een jaar nu Tweak inclusief Entertainment HD.
De beeldkwaliteit van Ziggo-tv is en blijft uiteraard top, maar voor €21,95 p/m wat ik nu kwijt ben voor Entertainment HD inclusief Film1 en ESPN kreeg ik bij Ziggo nog niet eens het TV Start pakket.
Het opnemen van de RTL gerelateerde meuk kan niet meer bij Canaldigitaal maar dat is vooral te wijten aan de geldhonger van die omroepen. Want stel je toch eens voor dat je de reclames doorspoelt.
Ik gebruik daarnaast een goedkoop Chinees IPTV-pakketje voor het volgen van vnl. buitenlandse nieuwszenders.
Ook hier Canal Digitaal opgezegd.
Keek ook bijna een jaar niet meer maar toen ik met kerst wel wat wilde zien koste het mij veel moeite om het te vinden.
Nu NLziet genomen en de TVKrant kon ook gelijk weg.