Snelheid Unifi USG-3P

Hallo!

Sinds vandaag ben ik klant bij Tweak, alleen met een internet abbonenment.
In mijn meterkast is een mediaconverter geplaatst. Indien ik hierop mijn laptop aansluit, bijna 1000mb/s up en down, dus dat werkt uitstekend!

Ik gebruikte altijd al mijn USG-3P router, echter als ik deze aansluit op de media converter en een speedtest doe kom ik maar aan 220mb/s down en 150mb/s up.

Ik heb meerdere posts bekeken om dit op te lossen zoals IDS/IPS uitschakelen en Hardware offload inschakelen.

Echter heeft dit allemaal niet het gewenste effect. Inmiddels ook de kabel maar eens uitgewisseld voor cat6 tussen de media converter en de USG, maar ook dit maakt niets uit.

Heeft iemand enig idee wat hier mis kan zijn?

Ik zou het eens met een andere tool proberen. De Usg is niet snel genoeg om zelf een goede Speedtest uit te voeren. Maar zou wel gewoon 900+ moeten routeren wan-lan…

Hi, je hebt inderdaad helemaal gelijk. Ik was compleet in de veronderstelling dat dit wel zou werken vanuit unifi app. Vanuit de ubuntu server waar die unifi app op draait haal ik tijdens NLziet tv kijken inderdaad 900+ dus niks aan de hand :slight_smile:

2 likes