SmartTV App na korte tijd valt geluid weg bij bepaalde zenders

Ik maak gebruik van de Smart TV app van CD en het valt me op dat bij zenders als RTL Crime, RTL Telekids, Nick jr., NPO Nieuws het geluid na ongeveer 5 minuten wegvalt.
een zender wissel doet het geluid weer voor even terugkomen.

Zenders als NPO1, RTL4 of Discovery hebben dit niet.
Ook via de mijn smartphone of tablet werkt alles prima. Het gaat dus puur om de native app van mijn Samsung TV.

Herkent iemand anders dit gedrag?

Het zou meerdere oorzaken kunnen hebben, zowel aan de app als bijvoorbeeld aangesloten apparaten. Heb je een soundbar / subwoofer aangesloten op je SmartTV? Zo ja, is deze bedraad of draadloos verbonden?

Als je geen geluidsapparatuur hebt aangesloten op de SmartTV, dan kan je de app verwijderen en die vervolgens opnieuw installeren. Samsung en LG hebben wel eens problemen met hun apps, vooral bij oudere SmartTV’s die dan een zware update moeten runnen. Als het niet aan de laatste update ligt dan helpt het opnieuw van de app mogelijk. LG had het een tijd terug met Spotify app, deze is uiteindelijk verwijderd uit de store.

Dit is een vrij specifiek en lastig te reproduceren fenomeen. Kans is aanwezig dat een externe factor dit veroorzaakt zoals @Dann1s al schetst. Mochten zijn suggesties het niet verhelpen stuur ons dan even een mail met een zo specifiek mogelijke beschrijving van het probleem. Dan kunnen we dit altijd nog voorleggen aan Canal Digitaal ter onderzoek.

Beste Herman,

Vergeet die apps van de TV. Dat is drama zonder einde. Heb in 2012 een Philips TV gekocht. Toen werkten de meeste apps ook al niet goed. Sinds kort heb ik een LG en ook daar is het bedroevend. Ik heb het bij de CD-app gemerkt, dat NickJr. (vast ook wel meer zenders) na een aantal minuten vast loopt. Net als bij jouw geeft een zenderwissel even soelaas. Ook mijn ouders hebben een Samsung en daar is het niet goed bij sommige zenders. Verwacht niet dat je het goed krijgt op je TV. Ik ben al jaren aan de Google Chromecast (met dank aan Philips en de anderen) en zeer tevreden. Kost je tussen de 35 en 40 Euro en je bent van de problemen af. Google neemt de problemen wel serieus en heeft geregeld updates. Bijkomend voordeel is, dat je een goedkopere TV kunt kopen en je geen zorgen hoeft te maken over de apps. Als het nog kon, kocht ik een TV zonder SMART! Doe jezelf een plezier en koop je zo’n Google Chromecast (Apple heeft ook een vergelijkbaar, ding maar dan tig keer zo duur!!). Scheelt je een hoop tijd en kopzorgen!

Ik heb de problemen ook, geluid valt weg, beeld stopt als je via begin gemist kijkt, ect. Een boel ellende waar je ook nog voor betalen moet :frowning: