Slechte samenwerking Tweak en Canal Digitaal, mijn e-mail adres is een 'spook' geworden bij CD

Ik twijfelde nog even of ik dit onder TV moet plaatsen of hier, maar het is toch ook deels een beetje een ‘algemene’ vraag…

Ik heb half 2018 - begin 2019 een poosje TV van Canal Digitaal afgenomen via Tweak. Helaas was ik dermate ontevreden met de settopbox, bewuste designkeuzes in de User Interface van die box en de algehele traagheid/instabiliteit, dat ik dat gedeelte van het abbo begin 2019 weer stop heb laten zetten. Ook was er destijds nog een fatsoenlijke AndroidTV app als alternatief.

Tegenwoordig is zo’n AndroidTV app er wel, en die wilde ik eens uitproberen met een proefabonnementje (met 1e maand gratis), direct bij Canal Digitaal zelf. Ook het feit dat binnenkort de BBC zenders erbij komen is een potentieel voordeel voor ons.

Echter, nu komt het: Ik kan op mijn reguliere e-mail adres direct bij Canal Digitaal geen account meer maken, omdat mijn e-mail adres bij CD nog ergens in een database ‘rond hangt’. Ik weet het wachtwoord voor de inlog op basis van dit e-mail adres echter ook niet meer. En herstellen lukt ook niet, want dan moet ik een klantnummer invullen (dat ik uiteraard niet heb).

Mailtjes naar de e-mail helpdesk van Canal Digitaal en Tweak leveren niets op. De ‘servicedesk’ van Canal Digitaal blijft stelselmatig hetzelfde riedeltje herhalen: “Ik vind het heel vervelend voor je, maar wij kunnen niet bij het gedeelte van Tweak. Tweak is écht de enige die dit voor je kan oplossen!”.

En jullie mogen zelf raden wat de ‘servicedesk’ van Tweak te kennen geeft…

Oftewel, geen van beide ‘partners’ kan hun administratie achter een voormalig klant aan opruimen, en bij geen van beide ‘partners’ lijkt de servicedesk bereid om even een stapje verder te zetten, dit bij een 2e of 3e lijn te leggen of zelfs beide partijen met elkaar in overleg te laten treden…

En dan hoor ik sommigen van jullie denken: “Dan maak je toch een account aan onder een ander e-mail adres”? Tsja, dat vind ik dus een zwaktebod, zeker aangezien ik zelf ook in de ICT werkzaam ben. En zeker in tijden waarin er veel te doen is rond privacy, datalekken, etc. vind ik het uit principe ook gewoon een belachelijke zaak dat gegevens ergens ‘dood’ rond blijven hangen, ookal heb ik er zelf ooit voor gekozen om die gegevens te vertrekken voor het afnemen van een dienst.

En dan te bedenken dat nieuwkoper “Freedom Internet” ook met CD in zee gaat, terwijl die dit soort zaken juist hoog in het vaandel hebben staan (zeggen ze tenminste :stuck_out_tongue: )

Het lijkt me vanzelfsprekend dat als je Canal Digitaal-account bij ons beëindigd is, we hier geen mutaties meer op kunnen doen. Wanneer een klant het Canal Digitaal-account beëindigt, wordt deze vanuit ons systeem op de einddatum beëindigd in het systeem van Canal Digitaal. Hierna kunnen we er dus niks meer aan doen, omdat het account simpelweg niet meer zou moeten bestaan. Zou moeten, want blijkbaar blijft het account in hun systeem wel bestaan, wat me AVG-technisch sowieso inderdaad enigszins raar is.

Kortom, Canal Digitaal kan wel zeggen dat wij dat moeten fixen, maar wij kunnen dat dus gewoon niet.

Helemaal met je eens Johan (hoewel het eventueel had gekund dat jullie als reseller misschien een aparte database met accounts zouden hebben ofzo).

Hoe dan ook, na de zoveelste mail naar de zoveelste medewerker bij hun en een bericht op Twitter bleek het ineens mogelijk, binnen 5 minuten, om het account te verwijderen.

Thanks voor je reactie!

Slotje :slightly_smiling_face:

1 like