Sip met CheapConnect en Fritz!Box 5490 vinkt zich na 2 uur uit. Oorzaak is nu bekend

Om het maar gelijk duidelijk te maken.

Dit gebeurd na tientallen minuten. Topic ook aangepast.
Herstel ik dat dan wordt het sip nummer weer gemeld in Overview en gaat op de pagina van de telefoon nummer is de groene dot weer aan.
Er komt geen alarm met de rode led op FB5490.

Aan de kant van CC is er dan geen foutmelding.

Het “Proxy server” vakje heb ik weer leeg gemaakt.
Ook een tip om het “Telephone number for registration” te beginnen met “00” werkte ook niet

Misschien moet ik wat meer op die lijst invullen om het goed te krijgen.

Aanvulling.
Bij verder zoeken vond ik een log file.
Daarin kwam om de 2 uur: The service provider successfully transmitted settings to this device.
Nu had ik per ongeluk een sip nummer van CC aangemaakt.
Die heb ik nu maar eens aangemaakt in de PB en deze werd niet weggehaald.

Het probleem met het nummer was dat na portering het steeds terug kwam.
Mijn idee is nu dat ze dat nu steeds uit voor zorg uitzetten.

Dat wordt aan de HD vragen.

Voor Cheap Connect is de username niet het telefoonnummer, maar de username die je van hen hebt mogen ontvangen. Voor de SIP server dien je in te vullen: sip.cheapconnect.net niet voip…

Zie HIER voor de handleiding voor de configuratie in een Fritz!Box:

Met deze info moet het zeker gaan lukken!

Jouw nieuwe VoIP telefoonnummer

Hieronder lees je de details van jouw nieuwe telefoonnummer. Standaard staat het type op spraak, dit betekend dat het nummer direct gebruikt kan worden om een apparaat op te registeren. Via het portal kunt u het nummer ook instellen om altijd door te schakelen of als fax nummer te gebruiken.

VoIP Gegevens

VoIP/SIP gebruikersnaam: 311xxxxxxx8
VoIP/SIP wachtwoord:
VoIP SIP server hostname: voip.cheapconnect.net

Alternatieve SIP server
Wij raden aan voip.cheapconnect.net te gebruiken. Mocht dat niet werken in verband met beperkingen in firewall instellingen is onze alternatieve SIP server ook beschikbaar:

Alternatieve SIP server: sip.cheapconnect.net

Pas na een oneven uur wordt die pagina ontvinkt

In FB nu bij overzicht

3 telephone numbers active: 311xxxxxxx2, 311xxxxx8, 777xxxxxxxx

1e is nog Tweak. De rest CC.
Laatste wordt niet weggehaald.

Edit.
De gegevens van Tweak heb ik zelf niet hoeven in te vullen. Weet zelfs het wachtwoord niet.

Nu om 19:00:43 deze regel weer: “The service provider successfully transmitted settings to this device” en 311xxxxx8 is weer het vinkje kwijt. Dus geen internet nummer.

Laat het nu verder met rust en wacht de reactie op mijn email af.



Wanneer je iets start moet je opmerkingen toch nalopen.
Nu blijkt dat je in je FB zelf die automatische update kan uitzetten.
Internet → Account Information [Provider Services] [ ].

De andere lijn die ik nog heb bij Tweak gaat 6 nov. over. Dus dat kan wel even zo.



Oplossing ligt bij Tweak.

Zelf je ACS uitschakelen blijkt niet verstandig.
In mijn geval wordt bij Tweak nu mijn beide telefoonnummers daar het ACS gehaald omdat ze toch vervallen.
Mocht iemand later dit ook treffen dan via de helpdesk vertellen dat het betrokken nummer uit het ACS gehaald moet worden.

1 like

Ik weet niet of het probleem opgelost is, maar ik gebruik Cheapconnect al meer dan twee jaar naar alle tevredenheid. Met weliswaar een Cheapconnect telefoonnummer. Ik gebruik Cheapconnect nu met een FRITZ!Box 5590 fiber maar ook met een FRITZ!Box 5530 fiber en FRITZ!Box 7590 (AX) werkt dat perfect.

Wat bedoel je met PB en HD,?

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.