Sinds vanochtend slecht beeld

Hallo,

Ik heb sinds vandaag erg slecht beeld op mijn TV (internet en wifi zijn fantastisch) beeld is grofkorrelig en niet zuiver. Dit is het wel altijd geweest. Gedonder begon bij het feit dat ik geen signaal kreeg bij het aanzetten van de tv en Amino. Contact gehad met Tweak en deze leverden een oplossing aan die werkte, met uitzondering van de beeld kwaliteit, die werd de dag erna erg slecht. Volgend tweak ligt dit aan de tv (natuurlijk :joy:) netflix en andere diensten doen het fantastisch op deze tv, dus lijkt het me sterk dat dit aan de tv ligt (3 maanden oud)
Hebben hier meer mensen last van met de Amino model 7 ?
Ligt het echt aan de tv of wordt het tijd om Kassa, Radar etc etc erbij te halen? (Geintje)

Is het beeld van het menu van Amino (of EPG) ook slecht? Dan ligt het aan de waarschijnlijk aan de TV. Anders ligt het inderdaad aan het IPTV-signaal. Router al gereboot? Amino al eens spanningsloos gemaakt?

idd het menu beeld is ook erg slecht. maar waarom zou dit an de tv liggen ? dit is (zoals ik al eerder zei) sinds vanochtend. als het aan de tv had gelegen had het al veel eerder moeten ontstaan. ik zal idd de router eens rebooten en de Amino spanningsloos maken want dat heb ik idd nog niet gedaan.

Ik heb de Amino spanningsloos gemaakt en idd is het probleem verholpen, dankjewel.
Bijzonder blijft het wel overigens, dat ze bij Tweak gelijk loopt te piepen dat de tv niet goed zou zijn of het aan de tv zou liggen. Maar hier op het forum gelijk een oplossing geven die nog werkt ook nog. Dank je wel NescafƩ (je werk toevallig toch niet voor Tweak?:wink::blush:)

De EPG is een lokaal opgebouwd beeld en niet afhankelijk van allerlei netwerkellende. Het zou nog aan de output van de Amino kunnen liggen, maarā€¦ heb je niet toevallig een andere beeldgenerator in huis? Een Apple TV of Chromecast? Kun je de Amino eens op een andere HDMI-poort aansluiten? Is TV-menu ook scrambled?

Oh, ik zie al dat het is opgelost :slight_smile: Dan is bovenstaande overbodig, maar wellicht voor een andere bezoeker nuttig.

Nee, ik werk niet voor Tweak :slight_smile:

Dank je wel voor je hulp en info

Wat zou trouwens een goede vervanger zijn voor de Amino ? En kan ik zelf ook zoā€™n kastje aanschaffen? Buiten tweak om.

Nope, de ontvanger wordt door Tweak/Canal Digitaal in bruikleen gegeven. Mocht het problematisch worden (bijv. dat je elke week het ding moet resetten) kun je altijd om een vervanging vragen.

Ah oke duidelijk, zoiets dacht ik al.Echter vraag ik dit omdat ze mij destijds vroegen of ik toevallig zelf ook apparatuur had. Dan hoefde ze misschien het een en het ander niet op te sturen.Vandaar mijn vraag. Nogmaals bedankt

Het kan ook nog aan je HDMI Kabel liggen. Juist omdat je zei dat het menu etc. ook slecht is. Door het uit/aan schakelen beweeg je het kastje waardoor de verbinding weer eens hersteld wordt.
6106519f9dc942

Foto via Google opgezocht want heb er zelf nooit fotoā€™s van gemaakt. Wanneer Ć©Ć©n van de pootjes net niet / net wel verbogen is dan kan door de warmte rondom het kastje de kabel wat slapper worden en daardoor gaan hangen aan de HDMI connector waardoor dan net dat ene signaal niet meer door komt wat kan resulteren in een veel lagere resolutie.

HDMI is eigenlijk niet echt een video signaal maar een digitaal signaal. En beetje te vergelijken met dat van een stream dienst zoals NetFlix. Wanneer je bandbreedte van je Internet toegang het niet haalt om 4K te streamen schakelt de player terug naar 1080p wil dat ook niet lekker dan gaat die naar 720p.

De TV / Monitor doet ongeveer het zelfde met het signaal wat via HDMI binnen komt. En kan zelfs een signaal van 640x480 vragen aan de bron. Dat ziet er op een 4K TV en zelfs op een 1080p TV erg slecht uit. Alsof je een foto die veel te klein is fullscreen op je PC laat weergeven.

Een HDMI connector heeft 19 contacten, waarvan een paar echt noodzakelijk zijn wanneer die er niet zijn krijg je gewoonweg geen beeld en soms de melding dat de HDMI kabel niet is aangesloten. Maar een aantal mogen wel ontbreken voor lagere beeld resolutie.

Ik heb geen TV via tweak en ken die kastjes ook niet. Maar het zelfde effect heb ik o.a. gehad met de Raspberry Pi, MediaPlayers, Blueray Players etcā€¦

Vind het beetje jammer van de Helpdesk van Tweak dat ze wijzen naar de TV terwijl de oplossing 99% v/d gevallen gewoon een defecte HDMI kabel ( of connector in de Box ) isā€¦

Hopelijk lezen ze van Tweak deze Post ook en nemen ze dit mee in hun stappenplan om dit soort problemen op te sporen.

Je kunt eventueel gebruik maken van een Chromecast met Google TV. Dit gebruik ik zelf en werkt erg fijn. Enige nadeel vind ik, is dat het beeld wat achter loopt dan de Aminoā€¦

Oke nou ik zocht eigenlijk iets anders dan de Amino. Dank je wel voor de tip

Hallo Rene, dank je wel voor je uitleg. Dan zou het eerder aan de kwaliteit van de huidige kabel kunnen liggen denk ik?
Dit omdat het kastje bediend word met een afstandsbediening, dus dan word het kastje niet aangeraakt en zal het ook niet bewegen. Maar ik kan idd ook eens een andere hdmi kabel toepassen.

En idd tweak leest ook mee want ze wezen in de mail al op mijn topic hier. En het is inderdaad niet netjes van ze dat ze wijzen naar mijn tv en niet de kennis hebben om dit zelf te bedenken door heel simpel het kastje spanningsloos maken, en dat was dus de oplossing

Neu de kwaliteit van de kabel doet er voor HDMI in het algemeen niet echt toe. En al helemaal niet voor de 1/2/3 meter kabeltjesā€¦ ( overbrug je 40 meter ja dan wel ).

Het hoeft maar een minuscule beweging te wezen om een ā€˜los-contactjeā€™ te veroorzaken in zoā€™n connector. Het afkoelen / uitzetten door warmte van plastic/ommanteling v/d kabel

Je kan de app van Canal Digital op je smart tv installeer en via die app tv kijken. Dit heb ik thuis ook zo gedaan. Het lijkt alsof de kwaliteit ietsjes minder is via de app, maar ik heb de amino nog nooit aangesloten gehad om het te bevestigen.

Ik heb een tv van LG. De app is wel op meer besturingssystemen beschikbaar volgens mij.

Je kunt de app wel gebruiken, maar dan heb je niet alle zenders die normaal in je abonnement zitten. Waarom? Geen idee.
Het signaal is wel stabieler dan van de Amino.

1 like

Ik had ook heel veel last van ā€œpauzeā€ tv, uitzending gemist en pauzeren/doorkijken gingen goed, maar live-tv bleef steeds hangen (als in beeld bevriest en kan uren blijven staan).

Eerst deed ik meteen na het beginnen te kijken heel ff pauze en doorkijken maar met kanaal wisselen geen prettige optie.

Na een volledige spannings-loos operatie op de Amino zijn alle problemen weer weg.

Thx.