Routers krijgen geen internetverbinding

Hallo,

Sinds kort heb ik een internet only abonnement en het instellen van mijn router lukt niet.

Als ik mijn laptop direct aansluit op het genexis modem heb ik een internet verbinding, maar als ik mijn router aansluit heeft deze geen internetverbinding. ik heb met diverse routers een wifi signaal proberen te krijgen, maar de meeste routers geven aan geen internet verbinding te kunnen krijgen. De enige router waar ik wel internet mee heb is een TP-link TL-WR1043ND deze haalt alleen niet de gewenste snelheid en bereik.

Ik heb steeds eerst de gewone plug en play methodes geprobeerd en als dat niet functioneerde diverse instellingen aangepast, zonder succes.

De routers die ik geprobeerd heb maar niet werkend heb gekregen zijn:

Linksys WRT 1900ACS en ASUS blue cave

Is er iemand die vergelijkbare problemen heeft of mij hulp kan bieden?

Met vriendelijke groet,

Menno

Misschien zit er een maximum aan het aantal IP-adressen dat je toegewezen kan krijgen.

Kun je eens het mac-adres van je laptop instellen (clonen) op de wan-interface van je router?

Beste Nescafe,

bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist het adres gekloond, helaas heeft dit niet geresulteerd in een werkende internet verbinding voor de router.

Hij blijft aangeven dat de verbinding tussen de router en laptop in orde is, en de verbinding tussen de router en het internet niet werkt.

Mvg Menno

Als je (om te testen) eens één van die routers aansluit op een LAN-poort van de TP-link? Krijgt de router dan wel een ip-adres toegewezen van de TP-link?

Heb je sowieso de routers al eens gereset naar fabrieksinstellingen? Voor internet only zou je nl. helemaal niks in hoeven te stellen.

Router op DHCP instellen, verder niets. Ook geen VLAN, noppes.

Ik heb de linksys nu aangesloten op de TP link en dan werkt de verbinding wel en is er wel een wifi signaal.

Het lijkt wel alsof de router een direct kabel niet herkent aangezien het lampje hier ook niet op reageert… Als ik de kabel via de TP link erin doet gaat het lampje direct knipperen.

Ik heb de router ook gereset naar fabrieksinstellingen en de router op DHCP ingesteld. De VLAN staat momenteel op uit.

Oh… Misschien eens proberen zonder auto negotiation en vast op 1 Gbit?

Ik heb verhalen gelezen over vlan 0 (dus wel een vlan-tag, maar met vlan-id = 0). Staat er toevallig een optie bij WAN waarbij je VLAN-ID = 0 of een VLAN Priority kunt opgeven? Als dit het probleem is zou dat wel iets voor Tweak zijn om wat mee te doen.

Ik heb ook problemen met mijn Linksys WRT1900ACS. Ik moet binnenkort proberen met een gigabit CAT-6 kabel deze aan te sluiten, want ook hier is er bijzonder weinig activiteit te bespeuren als ik de lampjes mag geloven. Zelfs heb ik de WAN poort op VLAN-34 gezet en DHCP (volgens Tweak informatie (te vinden op de website onder ‘eigen apparatuur instellen’)). Misschien heb ik zelfs wel een ‘patch’ cable nodig

Hoi Menno,

Heb je het aan de praat gekregen en hoe? Ik heb namelijk net sinds een paar dagen 1gbit internet en heb hetzelfde probleem. Met een switch ertussen lukt het nu wel. Maar dat is niet de oplossing lijkt mij.

Groeten, Andre