RB2011UiAS-RM spf module

graag zou ik de sfp poort van mijn RB2011UiAS-RM gaan gebruiken voor mijn verbinding, maar kom er niet echt uit welke module ik moet kopen voor de tweak verbinding met internet only,
graag jullie hulp hier bij.

De module die nu in je media converter zit gebruiken is de goedkoopste oplossing.
Deze is optimaal aangepast voor de tegenhanger in de POP.
De specificaties staan hier: link (kijk onderaan).

Vandaag aangesloten maar de mediaconverter word niet meer met sfp module geleverd, weet iemand hier toevallig een merk of model sfp module die ik kan aanschaffen.
mijn router = RB2011UiAS-RM.

In de instellingen-thread vind ik het volgende:

Op het forum heb ik al de volgende drie voorbij zien komen:

Wat opvalt is dat in het Draytek-model een SC-connector gaat en in de andere een LC-connector. Ik weet niet waarom beide genoemd worden op het forum, misschien eerst even de huidige connector aan je kabel controleren.

Misschien kan nog iemand zo vriendelijk zijn bovenstaande te bevestigen of verbeteren.

Eigen optics of SFP-modules

Als je liever een eigen optic of SFP-module aansluit moet je er op letten onderstaande frequenties te gebruiken.

  • TX: 1310 nm
  • RX: 1490/1550 nm

Dus kijk op de website van Microtic en kies een module die hieraan voldoet. Moet er wel een zijn die tot 10 km kan overbruggen, maar dat doen de meeste probleemloos.

Kijk wel naar jouw glasvezelconnector. Is het een LC?

De kabel is sc/upc - sc/apc

Interessante website: https://www.conrad.nl/info/inspiration/computer/glasvezel-wiki

Het lijkt erop dat het kastje waarin de glasvezel, van buiten komend, is afgewerkt een SC connector heeft (meest voorkomend - SC = Subscriber Connector). Afhankelijk welke SFP-module je koopt zul je dus een glasvezel patchkabel nodig hebben met SC -> SC of SC -> LC.

Koop de patchkabel niet te kort!

1 like