Prima internet!

Hallo Forumleden,

Afgelopen middag is door KPN mijn glasvezel aangesloten. Daarna contact met Tweak gehad en toen is de lijn direct geactiveerd.

Eerst had ik maximaal 350 Mbps download en upload. Maar dat kwam door dat er een “loop” in mijn netwerk was die ik over het hoofd had gezien. En nu heb ik de volgende snelheid:

update:Vanavond heb ik ook even een game gespeeld. Mijn ping was perfect tussen de 5 / 9 in dus niks te klagen!

Prima snelheid al zeg ik zelf! Telefonisch heeft Tweak mij er prima doorheen geholpen.
Thanks for all!. Mag ook wel eens gezegd worden.

Jeffrey.

6 likes

klagen zijn wij inderdaad meester in.

maar heb wel altijd gezegd dat het internet echt top is.

maar goed dat je dit ook meld
Tip voor de volgende keer: maskeer je IP adres.

1 like

Voor de zekerheid alsnog gedaan ! Thanks

Maar 814 Mb/s? :joy:

Dat behaal ik alleen met bepaalde testen. Misschien dat er nog ergens iets in mijn instellingen niet lekker zit. alleen zou ik niet weten wat dat is.

Zojuist een test gedaan en alleen de upload krijg ik niet netjes naar 950

Een positieve noot is ook zeker terecht! Ik ben al een aantal jaren tevreden klant van Tweak en hoop dat nog een aantal jaar te zullen blijven.

1 like

Ik neem aan dat je bekabeld test en dat jouw "test"PC direct aan jouw router hangt zonder switch(es) ertussen. En dat alle kabels minimaal CAT6 (liefst SFTP met de S van Shielded) zijn.
Test anders eens 's nachts …

Ga van de week eens kijken naar andere kabels. Tot nu toe behaal ik een prima snelheid:

Heb van Tweak nu ook een nieuw vast IP adres gekregen en daar ben ik ook zeer blij mee.

Zojuist met CAT6 SFTP kabel getest. Snelheid blijft 950/850 wat ik ook met de oude kabels makkelijk kon behalen. Helaas.

Gefeliciteerd Jeffrey,

nu heb je eindelijks snel internet en de goede service van Tweak…

1 like

Zonder een kabel discussie te beginnen, in huis heb je geen sftp nodig. Beter had je even een ander test server gekozen. Ook kan een virusscanner op de laptop/pc voor problemen zorgen. En dan natuurlijk nog de browser, of gewoon de installatie (CPU/Netwerkkaart). Ik zelf haal alleen de maximale snelheid als ik boot vanaf een usb stick in een Live Linux omgeving.

Ja dat ga ik vanavond wel eens proberen goed idee! Maar de snelheid die ik nu heb vindt ik prima. Die 100mb extra die ik soms wel heb en soms niet maken ook niet uit.

Andere testservers komen bij mij 9/10 keer lager uit dan 950/850.

Door het veranderen van een netwerkkaart in mijn computer een prima resultaat!

1 like

Now we are talking !