Port forwarding zyxel VMG8324-B10A

Vorige week Heeft mijn Zyxel router zich volledig reset, en daarbij zijn al mijn instellingen verloren gegaan.

Nu weet ik dat ik bij NAT, port forwarding in kan stellen, maar dat gaat toch lastiger dan ik dacht.

ik wil graag mijn pc via Teamviewer uit de slaapstand halen (had ik voor de reset ook). maar wat ik ook instel, ik krijg het niet meer werkend. ( poort nr heb ik goed, zelf mac adres vd pc ingegeven, maar helaas niks) ik probeer via m’n mobiel, 4g de poorten uit.

Ik heb internet al afgezocht, maar kan nergens meer vinden hoe je het instelt in dit antiek ding.
en helaas natuurlijk geen backup, althans ik kan hem niet vinden)

wie kan mij simpel uitleggen wat ik moet doen? moet ik meer invullen dan alleen wat bij NAT?

Kun je om te beginnen een klein beetje uitleggen hoe dit werkt? Moet je louter een port forwards naar een Static IP-adres in je netwerk? Heeft deze PC een Static IP-adres? Dat laatste is wel heeeeel erg handig om te hebben

Beste parsec, bedankt voor je reactie, vandaag ben ik er mee aan het stoeien geweest en ik kom tot m’n schrik erachter dat m’n pc het zelfde ip-adres heeft als een andere accespoint in m’n netwerk. Dat heb ik goed gezet (ja vaste op adressen) en tot mijn schrik heb ik totaal geen internet meer… MAAR, blijkt dat Tweak.nl te maken heeft met een Ddos aanval… Wet van Murphy noem ik dat. Ik heb mijn nieuwe instellingen nog wel kunnen testen, en dat werkt! Topic mag dus op slot!