Paar klachten/vragen over Canal Digital TV

nee dit is het.

welkom trouwens.

en als je begin gemist gaat gebruiken wordt het nog erger.
ik zelf kijk alleen nog maar via de app op mijn telefoon als ik tv kijk.

als je meer wilt weten over de tv perikelen zou ik hier eens doorheen ploegen
mijn vrouw haar standaard ligt wat lager en hindert zich hier niet aan

Wat bedoel je met “nee, dit is het?”. Begin gemist is idd niet erg goed uitgewerkt, aangezien het vaak al begint dan bij een vorig programma of de reclame haha. De beeldkwaliteit is verder heel goed. De ontvanger is gewoon wat sloom en terugkijken en begin gemist zijn inderdaad aardig onnauwkeurig soms. En @MrD ik ken inderdaad dat topic op Tweakers haha. Ik wil trouwens benadrukken dat ik dit topic niet heb gestart om blind te klagen of zo, maar gewoon omdat ik een simpele vraag heb :slight_smile:

Ik lees: “De M7 MZ-102 is een nieuwe interactieve tv-ontvanger voor satelliet-tv van Canal Digitaal.”
Mijn conclusie: niet geschikt voor IPTV, is enkel bedoeld voor de schotel die buiten staat.

Maar dan de post van NEWWOLF, over de soundbar die niet meer werkt…
Ik zou eerst maar eens aan NEWWOLF vragen of hij het typenummer juist heeft ingetypt…

dat het niet beter word als je nu hebt.

Volgens mij is deze ook gewoon geschikt voor IPTV. Iemand van Tweak zou 100% duidelijkheid kunnen verschaffen.

Als je antwoord wilt hebben van iemand van Tweak dan ben je hier aan het verkeerde adres. Daartoe zul je de HelpDesk moeten bellen of een email naar info@tweak.nl sturen.

Het is maar hoogst zelden dat iemand van Tweak hier reageert op vragen…

@mrtnptrs @BerndGaykema het is in de eerste plaats inderdaad voor Gigabit gebruikers onder elkaar maar dergelijke vragen helderen we graag op.

De MZ-102 is uiteraard ook geschikt voor IPTV.

@Nando, top dat je antwoord geeft. Blij je hier weer te zien. Is omruilen een optie?

@BerndGaykema @Nando Dit was inderdaad ook mijn vraag of mensen die recentelijk bij jullie het TV-pakket zijn gaan afnemen aanspraak kunnen maken op de nieuwere (en hopelijk snellere) ontvanger. Levert Tweak nu deze nieuwere ontvanger dus aan zijn klanten en is deze sneller?

Mensen,

Wel grappig dat mijn topic misbruikt word maar niemand een mogelijke reactie kan geven op het feit dat dit niet werkt of wel. (Verwacht dat de MZ-101 het zelfde issue zal hebben)

En jah het type MZ-102 klopt 100%, maar voor mogelijk de volledige info.
Bij ons in de buurt hebben we een GlasvezelBuurtProject en daar is het mogelijk afgedwongen dat de MZ-102 geleverd moest worden? En gezien sinds een paar maand de eerste aansluitingen gerealiseerd worden zouden ze mogelijk dit in een bulk hebben aangeschaft hiervoor. (Dat laatste is enkel een aanname uiteraard en berust niet op zekerheid :slight_smile: )

@Newwolf Jouw topic wordt misbruikt?! :sweat_smile: Beetje een rare opmerking, want ik haalde je topic gewoon even kort aan. Ik kan er niks aan doet dat niemand tot nu toe een antwoord weet op je zeer specifieke vraag…

En wat je zegt kan waar zijn, maar ik weet niet of dat echt veel uitmaakt voor mijn vraag haha, aangezien ze het misschien ook aan andere plaatsen leveren.

Omruilen? Nou, na het lezen hier denk ik dat het geen zin heeft … .
Ze zijn verre van enthousiast :flushed:

@BerndGaykema Waar jij naar linkt zie ik vooral veel kritiek op de 101 een niet zo heel veel kritiek op de 102 qua snelheid. Daarnaast zijn deze klachten al maanden oud en een deel van deze problemen kunnen verholpen zijn door updates. Ik zou dus graag meer meningen van mensen nu willen horen die de 102 hebben. Ook zou ik benieuwd zijn wat iemand van Tweak heeft te zeggen over de 102. Wel bedankt voor de input :slight_smile:

Ik heb onlangs mijn Animobox bij Tweak omgeruild voor de MZ-101 en vind de MZ-101 een verademing in vergelijking met de Animobox. De Animobox reageerde nog amper op de afstandsbediening vandaar dat ik deze mocht omruilen. Zappen duurt Bij Tweak inderdaad 3/4 seconden maar ik vind dat prima, heb geen haast. Het beeld is stabiel, ook opnames terugkijken gaat prima en begint gemist werkt ook goed. Ik ben dus blij met de MZ-101. Het is dus maar net wat je gewend bent denk ik, maar bedenk dus dat het altijd erger kan.

@Jan_Driebeen Ik ben het met je eens, maar als het nog beter kan… :yum: Maar daarnaast: ik heb nooit gebruik gemaakt van die Animobox, dus ik kan daar niet over meepraten. Ik zit dus te kijken over een overstap van de mz-101 naar mz-102 kan en verstandig is.

1 like

Ik ben ook wel benieuwd of je de mz-102 kunt gebruiken, en of hij sneller is.
Ik was daar een topic over begonnen, en na wat heen en weer contact met de helpdesk heb ik nog geen oplossing gekregen.

Ik ben sinds kort overgestapt van XS4ALL naar Tweak en heb de M7 MZ-102 IPTV HD-ontvanger van Tweak gekregen. Deze is zowel geschikt voor IPTV als satelliet (zie https://www.tweak.nl/tv/apparatuur-voor-tv.html). T.o.v. wat ik gewend was bij XS4AL IPTV (zelfde platform als KPN IPTV overigens) is dat een flinke stap terug.

Ik heb nog steeds regelmatig blokjes op m’n scherm, en het wisselen van zenders gaat traag, tenminste als je XS4ALL/KPN IPTV gewend bent. Ook duurt het minstens 1 minuut voordat je beeld krijgt als de HD-ontvanger uit volledige stand-by moet komen. Bij XS4ALL had je vrijwel gelijk beeld.

Ik denk dus niet dat de MZ-102 nu zo’n enorme verbetering is t.o.v. de MZ-101, maar dat de oorzaak eerder bij Canal Digitaal moet worden gezocht.

Mijn MZ-102 zit op precies dezelfde manier aangesloten, middels 1GB bekabeld ethernet, via een Netgear GS108PE switch met IGMP snooping aan, als de XS4ALL ontvanger vóór de overstap, dus daar ligt het niet aan. Mijn internet verbinding is ook 100% OK, ik haal met gemak en constant > 900Mbps up en down.

1 like

Zijn er al meer mensen met een MZ-102 ondertussen? Ik overweeg ook over te stappen naar Tweak (zou dan die ontvanger krijgen) en ben vooral benieuwd naar de snelheid van dat ding. Dat kastje (of eigenlijk de afstandsbediening :slight_smile:) heb je toch het meest “in handen”…

Is het anders voor iemand mogelijk om eens een filmpje of zo te posten van het zappen? Via P+/- toetsen en door de epg?
Dat haalt de onduidelijkheid (en ook de subjectiviteit) voor mij en de mensen hierboven mss het beste weg…

Op internet/Youtube kon ik zoiets helaas niet vinden… :frowning:
Zou mij enorm helpen bij mijn keuze iig!

Zou mooi blijven zitten waar je zit de Laatste update van CD is weer een flinke stap achteruit. zie ook de andere forum posts. Snel zappen of naar de gids. kan je wel vergeten alles is in slowmotion. en met een ondoordacht menu.

Thx.
Heb op aanraden van Tweak contact mogen zoeken met een van hun installateurs/dealers. Die hebben speciaal een MZ-102 laten komen en aangesloten zodat ik even mocht komen zappen en spelen met die box. Kon de volgende dag al. Echt superservice!

Vond de zapsnelheid zelf wel ok. Weet natuurlijk niet welke firmware er op draaide.
Heb uiteindelijk niet voor Tweak gekozen omdat de epg niet heel veel overzicht bood. Je moet eerst een zender selecteren om te zien wat er op tv is of komt. Dan weer een volgende zender selecteren voordat je daar de programma’s ziet…

Blijven zitten is voor mij geen optie. Als je 9 dagen nodig hebt om een nieuwe TV box bij een klant met een probleem te krijgen en dan blijkt vervolgens dat het probleem niet is opgelost…? En dat was niet de eerste keer.
Maar goed, hoef hier mijn oude provider niet te bashen. Heb nu voor KPN gekozen. Die hebben glasvezel en tv binnen 1 week aangesloten(!).

Wel heel erg bedankt voor je reactie!