Overstap probleem

Inmiddels twee dagen offline nadat ik woensdag over zou gaan van XSYou (Harderwijk) naar Tweak.
Ik begin steeds meer een donkerbruin vermoeden te krijgen dat het oude Genexis HRG1000 glasvezel modem van XSYou ( die volgens de CAI Harderwijk blijft hangen) het helemaal niet doet op het nieuwe glasvezel netwerk
Iemand misschien ervaring met dezelfde overstap die ik nu maak?

Is het bevestigd dat de verbinding is omgezet?
Mits je Alles in 1 hebt of met TV heb je de WAN op de juiste VLAN’s staan?

Bij mij is pas veel later na afgesproken de verbinding omgezet naar Tweak. Daardoor zat ik ook een week offline. Heb toen zelf contact genomen met de Glasvezel beheerder om via hun tweak te activeren.

Internet doet het inmiddels. Het modem bleek ETH aansluitingen op z’n “basis” deel te hebben, daar moest de FritzBox in. Ja, weet ik veel
 :wink:
Nu de telefoon nog


Voor het nageslacht: dergelijke Genexis-modellen zijn in het verleden geleverd in Harderwijk. Het leeuwendeel van de verbindingen moet de moderne ‘Fibertwist’ aan de muur aantreffen, en dan werkt de meegeleverde handleiding. Voor adressen met de ouder aansluiting moet je deze poorten gebruiken:

genexis-harderwijk

1 like

Juistem, dit had ik op de dag van de overstap willen zien/horen :wink:

Inderdaad ja. We hebben inmiddels een nieuwe versie van het aansluitschema gepubliceerd. Dank en excuses tegelijk dat je ons proefkonijn wilde zijn :pray:.

1 like

Kun je de oude met de Fibertwist vervangen? Ik heb zo’n oude en vandaag zo’n Fibertwist ontvangen. Werkt die ook met m’n oude provider tot Tweak geactiveerd wordt?