Opnemen van een programma vanaf start opnamemoment lukt niet

Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven.
Ik probeer via de STB een opname te starten (via afstand bediening maar ook vanuit de EPG) van een film. Bv de film eindigd mij te laat zodat ik die de volgende dag af kan kijken.
Wat echter gebeurd is dat de film in zijn geheel wordt op genomen. Aangezien ik die bij veel kanalen niet kan doorspoelen heb ik hier vrij weinig aan.
Wat werkt hierin wél voor jullie?

De Canal Digitaal Settop box is een drama. Traag, opnames maken is zoals je merkt, niet bepaald goed over nagedacht, en terugkijken stottert geregeld, zeker tussen 18 en 22 uur, en al helemaal op vrijdagavond.

Wij waren KPN (Xs4All) gewend, en die settop box was ook niet echt geweldig, maar daar was het kijkplezier een stuk hoger. We hebben dit een half jaar geleden aangekaart met behoorlijk wat geweld, en tot nu toe is het laatste antwoord dat Tweak gehoord heeft dat Canal Digitaal ‘aangeeft dat ze intern een bericht hebben uitstaan naar de verantwoordelijken om het probleem te onderzoeken’.

Als je in dit forum kijkt zijn er meer mensen die problemen hebben en daar eigenlijk weinig reactie op zien van Tweak.

Kunnen jullie aangeven welke settopbox er gebruikt wordt? CD / Tweak heeft verschillende modellen in omloop. Ik heb laatst mijn Animo mogen omruilen voor een M7 MZ-101 die een stuk beter werkt dan de oude Animo. Zappen duurt circa 4 seconden, geen probleem met Begin gemist, pauzeren of opnames bekijken.
Maar dan weer even ontopic: opnames doorspoelen van bepaalde zenders gaat inderdaad niet, maar dat komt tegenwoordig ook bij andere providers voor. Als ik een film wil zien dan kijk ik die vaak via andere aanbieders (Videoland, Netflix, usenet, noem maar op).

Dank voor jullie reacties. Het gaat mij juist om het opnemen “vanaf” bv een half uur voor het einde. Dat doorspoelen vaak niet mag snap ik .
ik heb zelf de mz-101

Heeft nooit gewerkt.
Je wordt gewdongen een heel programma op te nemen, en dus te kijken, terwijl je alleen het laatste stuk wilt, mdat het bv te laat wordt.
Echt waardeloos.

Nou lekker dan :frowning_face: