Opnemen RTL programma's

Een van de dingen die mijn dementerende moeder nog heeft om even te vergeten wat er allemaal niet meer kan is The Bold and the Beautiful. Volgens mij kijkt ze dat al zowat vanaf de eerste uitzending dus ze kan hier helemaal in opgaan. Op momenten dat het tegen zit even een opgenomen aflevering aanzetten (maakt al niet meer uit welke…) en ze komt tot rust.

Daarom ben ik ook zo ontzettend blij met de aankondiging dat opnemen van RTL programma’s wordt stopgezet.

Ik ga maar geen direct contact met Tweak of CD meer opnemen, denk niet dat dat goed zal gaan.

Hebben jullie een werkend alternatief waardoor ik mijn moeder in de laatste fase van haar leven dit stukje afleiding kan blijven geven? Het liefst door zo min mogelijk zichtbaar te veranderen in haar omgeving (andere TV is bijvoorbeeld een no-go)…

Thanks!

Joost

Een abonnement nemen op Videoland daar kan men alle series terug kijken.

Dat is niet serieus toch? Videoland is van RTL. Dus die dwingen je nu om meer te gaan betalen voor dezelfde dienst?

Welkom bij kapitalisme

Wat me vooral steekt is dat Tweak weer eens de makkelijke en klantonvriendelijke weg kiest: “Is niet ons probleem, Canal Digitaal doet dit dus zoek het maar lekker uit”. Geen enkele referentie naar welke voorwaarden er precies zijn veranderd, een snelle zoektocht online leverde niets op en ook geen andere partijen die deze functionaliteit stoppen dus ik heb een vermoeden…

Elke keer hetzelfde antwoord maar schijnbaar zien ze over het hoofd dat ik geen contract met Canal Digitaal heb afgesloten maar (nu nog) met Tweak. Ze lijken het er gewoon om te doen. Afschuiven afschuiven afschuiven.

Heb het al vaker gedacht maar nu ben ik inmiddels al wel aan het kijken naar wie ik over kan en ga stappen…

Ik kan je wel een alternatief geven… afhankelijk wat je moet moeder nog kan. Neem maar even contact op.

Canal Digitaal gewoon opzeggen en NLziet of IPTV nemen is veel goedkoper.

Tja, tweak kan ook weinig anders kiezen en zeker niks veranderen aan de keuzes van canal digitaal.
Als de m7 groep al niet eens een contract rond krijgt met rtl, dan kan tweak dat zelf al helemaal vergeten.

En ja misschien kan dat iets vriendelijker doorgegeven worden, maar tis wel de waarheid.

Dat heb je dan toch gewoon over voor je moeder ?
Ik zou geen halve seconde nadenken, maar gewoon doen.

En Videoland en NLziet nemen en Canal Digitaal opzeggen en dan is men net zo duur uit.

Gewoon een android kastje achter de TV en er gaat een wereld voor je open. En dan heb je ook geen Canal digitaal meer nodig. Gewoon een Google account en een paar Aps. Welkom in het nieuwe TV kijken.

Ook ik was Canal Digitaal helemaal zat. Inmiddels heb ik Internet Only genomen. Zelf de router uitgekozen en in combinatie met een Google TV en NLZiet kan ik zien wat ik wil zien.

Als je moeder zelf nog dingen aan kan zetten, is nieuwe techniek misschien niet zo handig. Als het voor haar gedaan moet worden, dan is dit een absoluut goede keuze.

Sowieso gaan we stoppen met TV kijken via het Tweak abonnement. Of ik bij ze blijf voor internet ga ik nog bekijken. Ik heb op de prijs na weinig redenen om te blijven…

Ik had hetzelfde met mijn dementerende moeder. Haar TV zit nog op Ziggo, met een decoderkaart in de TV ipv een settop box, zodat ze kon blijven kijken zoals ze gewend was, met de ab van de TV. Idem met de telefoon. Maar helaas, beiden zijn intussen te moeilijk geworden om zelfstandig te kunnen gebruiken… Dementie is a bitch…

Jos

Inderdaad, het is bizar hoe die ziekte verloopt en welke impact een bedrijf kan hebben door dit soort keuzes te maken.

Inmiddels is mijn moeder verhuisd en kan ze sowieso niet meer via Tweak iets doen dus “dat probleem” is opgelost. Enige voordeel van deze hele situatie…

Wat verdrietig allemaal. Veel sterkte en wijsheid rondom de ziekte van je moeder.

Een abonnement nemen op IPTV Max NL (iptvmax.nl) daar kan men alle series terug kijken.