Ongewenste doorschakeling

Ik heb nergens in de FritzBox ingesteld dat bellen naar mijn vaste nummer doorgeschakeld moet worden, maar het gebeurt toch: alle inkomende belletjes gaan door naar mijn mobiel.
Dat wil ik niet, dat heb ik niet ingesteld. Mis ik nou ergens een instelling? Of zit dit ergens fout buiten de FritzBox om?

Wellicht in je account?

Zie ook https://www.tweak.nl/bellen/faq.html

Kan ik een doorschakeling instellen?
Dat kan, gebruik daarvoor onderstaande nummers.

Direct doorschakelen	inschakelen	*21 of *21*<nr.> of 3321
uitschakelen	**21 of 3322

Doorschakelen bij geen gehoor	inschakelen	*61 of *61*<nr.> of 3361
uitschakelen	**61 of 3362

Doorschakelen bij bezet	inschakelen	*67 of *67*<nr.> of 3367
uitschakelen	**67 of 3368

gekeken, niets te vinden

ja, die had ik ook al gevonden ja. helaas…

Mogelijk moet je *# voor de codes plaatsen om ze door de FRITZ!Box te krijgen, dus *#**21 om uit te schakelen.

helaas, werkt ook niet…

Ik lees dat je van provider gewisseld bent.
Had je bij jouw vorige provider de doorschakeling aanstaan? Dan is de kans groot dat deze info naar Tweak gestuurd is.
De helpdesk van Tweak kan jou verder helpen.

Nee, daar stond het niet aan. En de Tweak helpdesk is bezig, maar…

Ik merk dat de FRITZ!Box de landcode invoegt, dus 3321 wordt 313321 (onder Mijn Tweak > Telefoniegegevens > Laatste gesprek uitgaand).

Dit kun je oplossen door de Country Code weg te halen bij Telephony > Telephone Numbers > Line Settings. Eigenlijk door alle nummers (0, 00, 31) daar weg te halen.

explorer_2020-12-19_10-31-27

3321

Welkom. Toets het nummer waarnaar moet worden doorgeschakeld en druk op # om af te sluiten.

Dan komt het goed. De Helpdesk is er niet voor niets … :wink:

Heb ik geen last van. En als ik 3322 intoets om het (niet bestaande, dat weet ik al) doorkiesnummer te verwijderen, werkt het ook gewoon. Ik krijg netjes een melding dat er geen telefoonnummer gevonden kan worden.

En als je via dat nummer een doorschakeling instelt en daarna verwijdert?

Wellicht een stomme vraag, maar toch voor de zekerheid:

Gaat het wel daadwerkelijk om een doorschakeling? Heb je niet de SIP-info ook op je mobiele telefoon ingesteld (en ben je via dat apparaat ge-registered)?

(Bijv. op Android: onder Call Settings > SIP Settings is er een Receive incoming calls optie.)

Briljant idee. Werkt alleen niet :frowning: Maar dank voor het meedenken!

Als dat het geval was geweest, was het ook al fout gegaan bij m’n vorige provider :wink: Het is echt pas verkeerd gegaan na de overstap naar Tweak.

Tweak heeft de instellingen van de FritzBox bekeken, die zijn goed. Ik citeer: “Het lijkt alsof het nummer uit ons beheer verdwenen is.” Nader intern onderzoek volgt.

1 like

Nou, niet verdwenen. Het nummer is niet naargeporteerd omdat de latende provider (ik noem geen namen) geen antwoord gestuurd heeft op het porteringsverzoek. Hou het ff in de gaten of contacteer je vorige provider.