On line data opslag benaderen met windows 10 home

Ik had een fix gedaan in je account en op 1 of andere manier heb je die weer ongedaan gemaakt :wink:
Het toegangspad moet met een ‘/’ beginnen, anders gaat het stuk. (jaja, dit moet een validatie zijn in Mijn Tweak, maar dat is nu ff niet anders)
Ik heb je wachtwoord gewijzigd en je account getest en het werkt naar behoren. Het nieuwe wachtwoord krijg je in een privé-bericht.

Voor de zekerheid. De procedure is nu:
0) In mij login account heb ik nu jouw paswoord en / in startMAP gezet, en SMB gekozen

  1. Via mijn netwerkfolder rechtermuisklik : \ \ storage.tweak.nl\ (dus 2\ aan het begin en 1\ aan het eind
  2. Ik krijg pop-up en vul jouw paswoord weer in, login account is aad…–ol
    is vooringevult
  3. resultaat: kan netwerkpad niet vinden. Bij Probleemoplossing : server bestaat edoch stuurt geen response.
    Firewall stond uit.

Wat doe ik verkeerd ??
Welk protocol is is nodig ? SMB versie ? andere ? SNMP ? Multicast ?

SMB2 en SMB3 zouden beide moeten werken. SNMP en Multicast zijn compleet ongerelateerd.
Hoe dit verder in Windows werkt heb ik geen idee van. Je zie dat je een mac hebt, en daar werkt het als volgt:

  1. Open Finder
  2. Toets Cmd+K
  3. Connect naar smb://storage.tweak.nl/jegebruikersnaam
  4. Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en dan moet het gewoon werken.

Ik heb dit gistermorgen getest en toen werkte naar behoren.

Noch MAC os noch windows 10 home krijgt connectie met jullie server.

De Fritzbox heb ik net … ben geen kenner… moet ik daar nog een ip adress “white listen” van jullie server? a.d.v. de rubrieken in de box leek mij dat dat niet nodig is.

Dit is wat microsoft aangeeft na probleemoplosing.

Bij mij ontbreekt in mijn.tweak.nl het menu om subdomeinen of storage account aan te maken. Waar kan dit aan liggen?

Bij mij is de laatste regel “login account +” als je op de + drukt kan je een login instellen voor storage. Heb je de zoom al geprobeert.
Ik ben net bij tweak echter heb het nog niet aan de praat gekregen noch windows noch MAC. Bij Johan werkt het wel.

Zie screenshot direct na inloggen op mijn.tweak.nl. Ik vind helaas niks mbt login account:

Sorry voor de late reactie . Ik krijg nog een extra regel waar je mail en log-in kan instellen.

De mail werkt inmiddels bij mij, ik krijg met de instellingen nog geen tweak on-line opslag verbinding. Moet nog een keer bellen hoe dat nu zit.

het is gelukt om de account aan te maken op mijn.tweak.nl.

Ik moet een via email met tweak een subdomein aanvragen. daarna was juiste menu op mijn.tweak.nl beschikbaar.

Is het jouw gelukt bij je storage te komen via MAC -OS of Windows 10 ?

1 like

Nee, helaas niet. bij Macos accepteer password niet. Bij win10 netuse geprobeerd met volgende respons:

System error 86 has occurred.

The specified network password is not correct.

Ik alle alle mogelijke zaken geprobeerd: password aanpassen, home dir aanpassen, network path. etc…

Gelukt! vanochtend nog eens geprobeerd met zelfde setting.

P:>net use \storage.tweak.nl /user:storage\username

misschien duurt het even voor accountsettings von mijn.tweak.nl frontend worden gesynct.

Zelfde ervaring, het duurt even voordat hij succesvol authenticeert. Terwijl uitdrukkelijk is aangegeven dat de wijzigingen direct worden uitgevoerd op het platform.

Zojuist (20 minuten geleden) het ww gewijzigd maar smb accepteert tot nu alleen het oude wachtwoord.

Ik kom helaas nog steeds niet verder dan de melding, ondanks alle tips,
“Systeemfout 53.
Kan het netwerkpad niet vinden.”

Volgens windows is dan “delen” uitgeschakeld. Dat is in mijn geval niet zo. Bestand en printer delen is ingeschakeld. Ik zie dan ook alle thuis computers en apparaten.

Ik zie echter uberhaupt geen tweak of tweak storage server of mijn domein naam. Als ik naar de url van mijn domein naam ga dan is deze onbekend, volgens mij moet die dan een blanke page laten zien. Ik vermoed dat het meer in de richting van firewall / IP adres blokking moet zoeken.

Ik ben al vanaf 12-10-21 aan her proberen om storage.tweak aan de praat te krijgen. Heb inmiddels diverse e-mails en telefonische contacten met helpdesk Tweak.nl gehad. Ben uiteindelijk naar dit forum verwezen.
Is er iemand dit leest in geslaagd om storage.tweak.nl aan de praat te krijgen?
Dan wil ik graag weten hoe dit kan.
Ook mijn subdomein bij tweak.nl is is niet aan de praat te krijgen (Is wel geactiveerd e- mail werkt wel.)
Wat mij vreemd lijkt is dat pingen met storage.tweak.nl en mijn “subdomein”.tweak.nl wel een respons geeft en terugkomt DNS 217.19.16.141 voor Storage.tweak.nl en 82.xxx.xxx.xx9 voor mijn "subdomein"tweak.nl.
Als ik onder mijn platform beheren bij Domeinen
achter mijn subdomein onder de tab Acties, Browse aanklik krijg ik een melding:
Forbidden You don’t have permission to access this resource.

Moet er door tweak nog iets worden vrijgegeven???

Ik kan je niet verder helpen en ben gestopt om deze feature aan het werk te krijen.

Bedankt voor je reactie. Ik vind het vreemd dat Tweak nog steeds op hun site de online opslag promoten met verouderde info over W10.

Hoi Johan. Zou het kunnen kloppen dat de reeks waarin mijn IP-adres zich bevindt ook nog niet is gewhitelist voor deze feature? Zit in 87.101.0.0/21

Die staat in de whitelist, dus als het niet werkt is er iets anders aan de hand

1 like