News.tweak.nl erg traag

news.tweak.nl is erg traag. De snelheid kakt snel in naar ca 70 bytes/s.
Zijn er nieuwe instellingen?

Niemand een idee / oplossing?

Ik wil het ook wel eens testen. Ik heb geen welkomstbrief gekregen van Tweak. Welke gegevens heb ik nodig om een verbinding met deze server op te zetten? Mijn klantnummer en het bijbehorende wachtwoord waar ik ook mee inlog op mijn.tweak.nl ?

alleen news.tweak.nl en poort 119 heb ik. gebruikersnaam en password heb je niet nodig als je op het tweak netwerk zit. Ik ben benieuw naar je bevindingen.

Loopt hier prima. Heb zojuist 2,2 GB binnengehaald in 1 minuut en 19 seconden met 8 verbindingen. De snelheid was 29MB/s
SSL stond uit
Dat is net zo snel als via sslreader.eweka.nl met 25 verbindingen op mijn 6 jaar oude laptop via wifi.
NB
De ouderdom van deze spot (NZB) was 2 dagen. Retentie laat ik hier dus even buiten beeld.

Dan moet het hier liggen, alleen geen idee waar. Er is niet veranderd.
Welk programma gebruik jij? Ik start met 5mb/s en dan kakt het snel in naar bijna niets

Met SABnzb versie 3.7.1.

Heb je niet ergens een rotte switch. Of zelfs een slechte mediaconverter of modem?
Wat is het resultaat van de speedtest die Cambrium/Tweak ook gebruikt bij controle van je aansluiting? Deze:
http://speedtest2.tweak.nl/

speedtest is meer dan goed, zie http://speedtest2.tweak.nl/results/?id=0wkwye3
Snap er niets van. Op laptop en pc geprobeerd. Bekabeld en via wifi, het maakt allemaal niets uit

Met een aansluiting van zo te zien 100 Mbps zou je via SABnzb een download snelheid van 11 a 12 MB/s moeten halen.

Heb je toevallig een VPN in gebruik, of probeer eens een andere DNS. Ik kan hier met een goeie pc (i7) gewoon wel 100Mb/sec halen!

SABnzb veranderd ook niets helaas

Kun je me op weg helpen met het veranderen van het DNS? Instellingen → netwerk en internet → ethernet → DNS-server toewijzing - kies bewerken, Dan staat er nu Automatisch DHCP. Als ik handmatig kies . Kan ik IPv4 of IPv6 aanzetten , welke moet ik aanzetten en wat moet ik dan invullen? Alvast bedankt

Welke route heb je? Toevallig een Fritzbox?

ja inderdaad een fritsbox

Andere DNS-servers in FRITZ!Box configureren | FRITZ!Box 3490 | AVM Nederland en gebruik bijvoorbeeld dns van google 8.8.8.8. Ik heb deze laatst ook ingesteld en sindsdien heb ik beter internet. Nieuwsgroepen werkten altijd prima

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.