MZ-102 met Samsung en soundbar

Beste,

Mijn ouders hebben recente Tweak met TV.
Voorheen hadden zij dit van Ziggo en met decoder en soundbar, dit werkte prima.
Enkel nu hebben ze een M7 MZ-102 ontvangen welke via de HDMI aan de hun Samsung hangt en op de HDMI ARC (van de TV) de soundbar en deze combi werkt nu niet meer.

Is dit een beperking van de MZ-102 dat deze ARC/CEC niet meer mogelijk maakt?
Vind dit namelijk best wel een beperking dat dit niet werkt.

Hoor graag of ik mogelijk iets fout doe of dat dit gewoon weg een beperking van het apparaat is.

Groet,
Jos

Ik heb de M7 MZ-101 en daar werkt ARC mee. De box is via een HMDI kabel verbonden met de TV en de TV is via de ARC Uitgang (HDMI) verbonden met de soundbar. Daarnaast heb ik nog een mediastreamer op de tv aangesloten en ook hier werkt ARC prima mee. Klik hier voor de gebruikshandleidingen van CD, misschien vind je daar iets tussen over problemen oplossen voor de M7 MZ-102

Jan, Dank je wel voor de terug koppeling.
Jammer genoeg is er eigenlijk geen info hierover.
Heb het maar eens gewaagd op twitter of @WebCareCD me helderheid kan geven.

Met de ARC-uitgang van de TV kun je daarvoor geschikte audio-apparaten aansturen. Deze werking heeft niets te maken met wat je op andere HDMI-ingangen van de TV aansluit.

Ik zou het volgende controleren:

  • de HDMI-kabel tussen TV(ARC) en soundbar. Wissel deze eens uit met een andere kabel.
  • de instelling op de TV. Daar moet de ARC-functie wel aan staan. Misschien, door het wisselen van Ziggo naar CD, is deze optie uitgezet.
  • de instelling op de soundbar, als die er al is …

Ikzelf werk ook met de ARC-uitgang van mijn Sony TV. Zo gauw de TV aan gaat schakelt ook de aangesloten versterker aan (en de ingebouwde speakers van de TV uit) zodat het geluid via de echte luidsprekers gaat ipv de ramp die in de platte TV ingebouwd zit.

1 like

Ik heb ook een Sony tv maar daar mag ik toch wel van zeggen dat het geluid zeer goed is
Als alleen canaldigitaal aanstaat staat mijn receiver uit alleen met films gaat hij aan.

Duncan, sinds de tv’s plat zijn is hun geluid dramatisch slecht voor mij. Is subjectief…
Met mijn (noem het ouderwetse) aparte versterker en 5 grote luidsprekers en een heerlijk grote woofer klinkt en voelt het zalig. Ik woon in een vrijstaand huis, dus niemand (behalve de mollen dan) heeft er last van. Films, maar ook nieuwsuitzendingen en ExplainingComputers klinken super. Soundbars zijn leuk, maar tippen niet aan het echte werk.

Maar we dwalen af, Newwolf heeft nog geen oplossing, denk ik… :slightly_smiling_face:

Allen,

Ook al dwalen we af :smile: ik heb wel een antwoord.
Het zou dus wel moeten werken enkel doe ik dus mogelijk toch iets fout.

Bedank in ieder geval.

Misschien heeft Die Samsung tv van jouw een app van Canaldigitaal. En kan je daar mee tv kijken. Met een beetje geluk werkt je soundbar dan wel en is de zaptijd dan ook wat sneller.
Zelf heb ik een Phillips tv waarop ik een app van CD heb geĂŻnstalleerd. Daarmee naar Canal Digitaal kijken gaat super. Zapt van de Ă©ne naar een andere zender binnen 2 seconden.