Modem Geretouneerd maar geen borg terug

Overgestapt van ziggo naar tweak, ging helaas niet helemaal soepel. Heb in overleg met tweak daarom het modem en mediaconverter geretouneerd omdat ik zelf een nieuw modem heb aangeschaft.

Nu probeer ik de 50 euro borg van modem terug te krijgen, maar zegt Tweak: die krijg je volgend jaar terug bij beeindiging contract.

Is dit weer normale gang van zaken, want het modem is in goede staat terug ontvangen ?

Was er eigenlijk al klaar mee om 14 dagen over en weer te discusseren om mijn gelijk te halen,

moet ik er nu ook aan toegeven dat ik maar een jaar moet wachten op mijn borg voor al teruggestuurde apparatuur ?

Zijn er meer mensen dit probleem hebben met Tweak, of heb ik weer gewoon pech?

Ik wijzigde mijn abonnement van Internet + Bellen naar Internet Only (maart 2019, een paar weken nadat de verbinding live ging), heb de FritzBox teruggestuurd en vrij snel de borg teruggekregen.

Jij hebt ook de mediaconverter teruggestuurd. Niet handig daar je die nodig hebt wanneer er problemen zijn. Bij problemen aan de verbinding zal Tweak altijd vragen om eigen apparatuur los te koppelen en de geleverde mediaconverter aan te sluiten. Alleen dan zijn ze in staat om metingen te doen. Dat is één van de afspraken voor klanten die eigen apparatuur gebruiken.

Ik gebruik ook eigen apparatuur (Unifi Dream Machine Special Edition) maar de mediaconverter van Tweak staat (in de doos) ook in de meterkast.

Beste Bernd, ik moest hem terugsturen van Tweak.
Vandaag nog een email gekregen waar de mediaconverter blijft. Vorige week in 1 pakket met modem geretouneerd, met ontvangstbevestiging, dus ik hoor nu twee verschillende verhalen. Waarom kunnen ze alleen een meting doen met een mediaconverter? Is enkel om glasvezel om te zetten naar ethernet

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.