Mankementen TV kijken via Amino 700

Inmiddels heb ik een dikke maand Canal Digitaal via Tweak met de Amino 700

Mijn ervaringen tot nu toe? Niet bar goed.

  • Geen ondertiteling buiten teletext om. Er is wel een optie in een menu ergens, maar die doet niets.
  • Regelmatig worden er een paar zenders overgeslagen bij zappen met de + (zomaar van 3 naar 7 bijvoorbeeld)
  • Doorspoelen kan niet met beeld. Als ik een programma heb opgenomen en ik wil doorspoelen tijdens de reclame, moet ik maar gokken wanneer de reclame gestopt is.
  • Terugkijken zonder dat een programma op pauze gezet is kan niet, dus even nog eens kijken wat er precies zojuist gebeurde is niet mogelijk.
  • Een programma kan maar een maximale tijd op pauze gezet worden. Probeer je het daarna nog eens, dan kan dat niet meer.
  • Wanneer ik van een opgenomen programma terug ga naar Live TV dan hapert/stottert het geluid vaak.

Ik kom van Ziggo af, waar bovenstaande allemaal wel goed geregeld was
 Tot op heden heb ik nog niet echt het idee dat ik erop vooruit ben gegaan met de overstap naar Tweak
misschien dat een andere CD ontvanger deze problemen niet heeft?

Ziggo werkte bij mij alleen heel goed in de tijd dat ik de Humax HD ontvanger gebruikte. ( En eigenlijk werkt dat nog steeds goed ) Ik kijk zelf al jaren geen reguliere TV meer vind al die programma’s zo enorm uitgemolken. 1001 afval races of het om zingen gaat of dansen of wat ze maar bedenken.

Sinds IP-TV is uitgevonden zijn er alleen maar klachten over. En dan niet alleen bij CD maar ook KPN / Telfort etc. Ze doen er te veel moeite voor om te voorkomen dat een kijker het zelf kan opnemen. Ik heb voor de lol wel eens tussen de netwerk verbinding gekeken wat er allemaal aan rotzooi mee komt. Geen wonder dat zo’n Amino daar moeite mee heeft en de duurdere apparaten ook raar maar waar, Bijna alle stream diensten werken het beste met een PC en dat hoeft dan ook niet echt een top PC te wezen gewoon een i3 met Linux er op en een webbrowser. EN zo kijk ik NetFlix / VideoLand etc
 zonder gedonder :wink:

Weinig nuttig antwoord, @Rene .

@Rob_J : Wij hebben ook ontzettend veel last van slechte ontvangst. Opnemen en vertraagd afspelen is een drama, met name op prime time. Probeer maar eens The Voice of een ander populair programma vertraagd te bekijken. Dat ben je vrij snel zat.

Wij zaten hiervoor bij KPN/Xs4All en hadden toen het idee dat het kastje het amper aan kon. Maar dat was een zegen vergeleken bij de rotzooi die CD levert. Ik kijk geen TV meer om die reden. Toentertijd nam ik nog wel eens een film op die ik dan later op de avond keek, maar dat gaat bij CD gewoon niet.

Ik heb hierover geklaagd bij Tweak. Zij stelden voor om alle kabels hier door te meten. Ik heb dat geweigerd aangezien ik geen zin heb om ook nog eens in Corona tijd mijn Internet een halve dag te missen.

Bij de eerste mogelijkheid om over te stappen naar een aanbieder die geen CD gebruikt ben ik weg.

Ik heb hetzelfde verhaal vandaag naar Tweak gestuurd. Voor mij geldt hetzelfde, mocht dit zo blijven dan pak ik ook mijn eerste kans om weer op te stappen. Maar ik vind dat ik ze wel de kans moet geven om met een oplossing te komen.

1 like

Gewoon internet plus bellen nemen en een Android tv box aanschaffen en daar kan men vol op apps voor TV op zetten. En het probleem is opgelost. Internet pakket plus TV is ouderwets en uit de mode. En in de Canal Digitaal app kan men de programma’s gewoon terug kijken. Dus waarom zou men deze op gaan nemen.

1 like

@Coroos,

Tsja als je ze niet de gelegenheid geeft. Om even paar kabeltjes te checken zijn ze geen halve dag mee bezig.

2 of 3 jaar geleden zat er een breuk in mijn fiber aansluiting mijn internet haalde maximaal ergens iets tussen de 50 en 100 mbit. Monteur komt langs die is al met al 5 tot 10 minuten bezig geweest om de aansluiting opnieuw te lassen.

Dus dan wel in de Corona tijd die nooit overgaat een hele dag 't internet missen? Of als de overstap plaatsvind op vrijdag en ergens een foutje in 't netwerk opduikt waar ze pas maandag mee verder gaan.

Ik krijg eerder de indruk dat je gewoon weg wilt bij Tweak ongeacht of ze het kunnen oplossen.

Ja gewoon een alternatief zoeken. 't Internet is verder prima van Tweak ik heb in de ruim 10 jaar dat ik bij Tweak zit hooguit een keer of 3 een langere storing gehad dan een paar uur.

Ik heb ook Internet + Bellen, (hoewel ik de telefoon nooit gebruik die is niet eens aangesloten )

NLZIET werkt ook prima. Paar vrienden / familie leden gebruiken dit op hun SmartTV prima oplossing voor de mensen die de standaard zenders kijken zoals SBS6 etc


En zo zijn er vast wel meer stream diensten die je kunt gebruiken.

IPTV TV internet TV ontvangst van de gehele wereld voor nog geen 80 eu per jaar. https://iptvdark.com/

“Corona tijd niet nooit overgaat”, “hele dag Internet missen”. Het is de bedoeling dat je het berichtje leest, @Rene , erover nadenkt en dan pas reageert. Het gaat niet om een kabel foutje en performance problemen, maar om het verschil tussen live en opgenomen TV. Dus het doormeten van een kabel gaat het probleem niet oplossen. En het opnieuw lassen van de fiber ook niet.

Symptomen:

  • Bij KPN hadden we 39Mbit/s met VDSL, en daar konden we zonder problemen tegelijk HD kijken en opnemen op een HD recorder (2x 12Mbit/s), i.e vertraagd kijken. Bij Tweak kan ik niet eens vertraagd kijken (tegenwoordig remote opnames) zonder haperen.

  • Dit speelt al twee jaar, ze kwamen na 1 jaar met de suggestie dat ze maar eens langs moesten komen. Dus daarom heb ik daar geen zin in. Ook omdat overdag mijn kinderen les hebben, 5 dagen per week een van ons remote aan het werk was tot een uur of 10, en keek mijn vrouw TV tot half elf.

  • Ze konden me niet uitleggen waarom live TV wel en opnames niet goed gaan. Of wat het verschil is. Maar ja, dat krijg je als je niet verder komt dan 1e-lijns support.

  • De kabel is al twee keer vervangen, een keer door een af-fabriek kabel van 20m (ook gebruikt in setup met KPN), en nu door een zelf geknepen kabel. Alle drie kabels dezelfde problemen.

  • Wel of niet direct op de Fritz.Box maakt geen verschil.

  • Ik kom met een MacBook zonder problemen tot aan 600Mbit/s bij een download op die plek. Latency is constant 6-8ms. Bij KPN hadden we 39Mbit/s en latency van 60ms (dacht ik).

  • Wireshark laat geen overdosis retransmits zien. Alle apparatuur gedraagt zich zoals te verwachten.

Ik denk dat er ergens een bottleneck is bij het terugspelen van opnames. Maar ik ken de infrastructuur niet. Ik zou het hartstikke leuk vinden om dit samen met Tweak uit te zoeken. Alleen al het uitzoeken hoe dit te detecteren is een uitdaging. Maar ja, ik kan mijn hulp 3x aanbieden, maar dan houdt het op. Op die afdeling zit kennelijk geen @johan (IPv6).

Ik stoor mij vooral aan het gebrek aan interesse in dit probleem van de kant Tweak. Bij Tweak is het een jaar lang: “Tja, wij zien geen probleem. Het moet bij u liggen.” Ja? En nu? Wat ik verwacht is dat ze zich eigenaar verklaren van dit probleem en niet dat ik er continu aan moet blijven trekken. Ik verwacht een houding zoals Xs4All die had: ze bellen je om te vragen of het probleem ook werkelijk is opgelost.

En daarom ga ik dus weg bij Tweak.

Nick

Tja, tweak is nou eenmaal geen xs4all, als je vergelijkbare aandacht wilt vanuit je provider kan je freedom kiezen, maar daar betaal je dan ook voor.

@Coroos

Er zit sowieso een groot verschil tussen live kijken en opnames terug kijken. Live is 9 v/d 10 keer een broadcast waar je op mee kijkt. Zelfs wanneer je de stream even op pauze zet schakel je over van protocol. En dat heeft met de netwerk capaciteit van CD te maken en niet van Tweak.

Hoe drukker het is op het netwerk van CD voornamelijk Terugkijken/Opnames bekijken. Dit type dataverkeer is veel grotere belasting voor het netwerk dan broadcast met broadcast hoeft de data maar 1 x het datacenter te verlaten en wordt door de routers netjes verdeeld.

Maar terugkijken is een individuele data stream dat slipt gewoon dicht. En dan maakt het ook zeker niet uit of je direct op de FritzBox zit of via een switch. Wel moet je Switch Broadcast pakketjes ondersteunen anders heb je helemaal geen beeld of heel erg stotterend na een tijdje.

Een kennis die een tijdje CD gebruikt heeft was opgevallen dat het in de late uurtjes (03:00 tot 05:00) stukken beter ging. En heeft om dezelfde redenen het contract gedeelte met CD beëindigd en gebruikt voor TV gewoon Ziggo. Met als voordeel is er een storing werkt 1 v/d 2 sowieso nog dus je kunt altijd nog TV kijken.

Maar goed het is niet mijn intentie om je over te halen om bij tweak te blijven maar een beetje minder aanvallend / kattig mag ook wel
 Ik heb nooit beweerd je een oplossing te bieden want ook ik werk niet bij CD dus kan je daar niet binnen loodsen en ik weet van vrienden dat je bij CD geen meter verder komt.

Ik hoop voor je dat de nieuwe provider die je kiest het wel goed voor elkaar heeft maar ook vrienden / kennissen die bij KPN en Dochters van KPN zitten hebben soort gelijke problemen wel iets minder.

Succes


Als je wilt voorkomen dat mensen katterig reageren moet je niet komen met een zwamverhaal wat kant nog wal raakt. Om dan vervolgens drie dagen later blijkt te geven van het feit dat je snapt wat het probleem is (‘verschillende protocollen’), waardoor het veroorzaakt wordt (‘slipt dicht’) en waarom er weinig gaat veranderen (‘geen meter verder komt’).

Kortom: we zijn het eens, alleen jij gebruikt CD niet. En ik wel. En ik ben behoorlijk teleurgesteld. Aangezien via de helpdesk geen soelaas wordt geboden, ook niet na diverse pogingen van mijn kant, ga ik zeuren in de fora. Soms helpt dat namelijk en wordt er opeens wel een oplossing geboden.

1 like

Ik kreeg als antwoord dat het aan de bekabeling KAN liggen, maar dat ik eerst maar eens de STB een factory reset moest geven. Ik weet nu al dat veel van de genoemde zaken niet opgelost kunnen en zullen worden door deze reset, maar dan heb ik in elk geval alles geprobeerd wat Tweak adviseert.

En wat als je alles hebt geprobeerd wat ze adviseren en het probleem is nog steeds niet opgelost?

De kabel was het niet. Ik heb een ping laten meelopen terwijl ik TV zat te kijken. Maar geen enkele hik in de latency of dropped packet terwijl de TV hapert en stottert. Dat heb ik ze verteld. Ik wil best een tijdje de sukkel uithangen en meelopen in hun script, maar op een gegeven moment moeten ze accepteren dat het probleem bij hen ligt, en niet bij mij.

1 like

Nou precies dat. Als je niet ‘meeloopt’ heb je sowieso geen kans van slagen. Nu doe je precies wat er gevraagd wordt, en werkt het nog steeds niet. Kom maar met een oplossing.