Linksys WRT 1900ACS met OpenWRT

Het is mij nog niet gelukt om OpenWRT met de Linksys WRT 1900ACS te laten werken om mijn Zyxel van Tweak te vervangen. Zelfs hulp van het OpenWRT forum over de benodigde instellingen hebben niet geholpen. Het lijkt erop dat het niet lukt om die DHCP via het VLAN voor elkaar te krijgen.

OpenWRT discussie hierover

Heeft niemand deze router met OpenWRT geprobeerd?

In de Fritzbox kan je in ieder geval doorlussen naar je Linksys door daarop de PPPoE optie in te schakelen. Als je dan de Linksys op de Fritzbox aansluit en via de Fritzbox de Linksys een vast ip-adres geeft dan zou je bij de linksys de DHCP server kunnen inschakelen. Ik weet alleen niet hoe de instellingen van de Linksys zijn omdat Tweak alleen een Fritzbox levert. Ik ga er vanuit dat het in die router ergens bij internet instellingen staat.

Hoi Dann1s,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zelf een Zyxel gekregen van Tweak. Ik weet niet of ze die nog leveren. Ik heb nu de Linksys achter de Zyxel gezet met z’n eigen NAT en ip-address range met een aantal forwarded ports. Ik ga nog experimenteren met een DMZ om te kijken of ik enigszins de setup kan krijgen die ik graag wilde hebben