Kwaliteit, service en betrouwbaarheid treurig

Wat een spijt heb ik dat ik met Tweak in zee gegaan ben. Regelmatig valt het TV beeld weg en het wifi signaal ook, zelfs vlak bij de router. Support bestaat uit het sturen van instructies en je mag zelf van allerhande tips en tests uitvoeren. Verder proberen ze je zo snel mogelijk af te wimpelen. Ik heb meetgegevens toegestuurd waar duidelijk op te zien is dat het signaal telkens in zakt. Krijg ik te horen dat hun signaal goed is en dat ik alles maar via internetkabel moet aansluiten. Dat ik een slecht wifi heb vinden ze jammer maar daar kunnen ze geen garantie op geven. Wifi krijg ik namelijk gratis erbij. Grap? Nee! En ik maar denken dat glasvezel met 1Gb/s een grote vooruitgang zou zijn. Nou bij Tweak dus niet. iPhone en ipad en notebooks zijn niet te gebruiken in huis. Tweak levert geen ondersteuning en geen garantie voor een betrouwbaar wifi signaal. Monteur sturen heeft geen zin want er is toch geen garantie op wifi en een andere router vinden ze ook niet nodig. Het kabelsignaal is immers goed. Nou, dat signaal is 500 - 700 Mbit/s wat op zich natuurlijk snel is maar minder dan de gegarandeerde 900 Mbit/s. Maar, zegt Tweak, dat is alleen onder de omstandigheden zoals vermeld op de website. En dat is onder perfecte omstandigheden die dus niet bestaan in het echte leven. Mooie praatjes dus van Tweak, maar leveren en ondersteuning ho maar. Service en klantenbinding, daar begrijpen ze niets van. Triest, te triest voor woorden.
Na anderhalve maand ben ik er klaar mee, ik stap over naar Freedom internet. De dubbele kosten neem ik voor lief. Gelukkig kan ik me dat permitteren, maar ik raad u ten zeerste aan om geen contract aan te gaan met Tweak. Ik ben teleurgesteld en gefrustreerd dat dit in deze tijd nog steeds allemaal kan. Een product leveren dat ronduit slecht is, geen deugdelijke oplossing en ondersteuning bieden en toch weigeren om het contract te ontbinden. U bent gewaarschuwd en ik ga via mijn rechtsbijstand en de consumentenbond proberen mijn recht te halen.

1 like

Je kan toch ook gewoon je eigen wifi neerzetten als je daar problemen mee hebt?
Tja TV is shit, maar dat kijkt de doelgroep van tweak niet echt meer. (is bij freedom trouwens hetzelfde systeem).
Dat prijsverschil komt ergens vandaan, en dat is dat het netwerk ophoudt aan het einde van de vezel en je het daarna zelf moet regelen.
Mocht je niet van je contract af komen kan je altijd wat access points kopen en een nlziet abonnement nemen.

Ik ben dan toch wel nieuwschierig welke router er geleverd is dat Wifi slecht is en dat op het bekabelde netwerk niet minimaal 900Mbits wordt gehaald.
Beide door Tweak geleverde (ook al vindt ik de Zyxel hopeloos) halen bekabeld gewoon minimaal 900Mbits naar de juiste servers. Ook Wifi werkt gewoon. En met de FritzBox is er helemaal niet veel te klagen.

Ik had ook altijd gezeur en slechte (en ook wisselende!!!) snelheden met mijn zyxel modem. Nadat ik die vervangen had voor een ubiquity edge-router waren alle speeddrops, haperende tv, slechte wifi … echt alles voorbij (alhoewel de edge-router niet aan wifi doet, dus een ubiquity accesspoint erbij en gaan)

Tja TV is kut, maar daar wordt geen geheim van gemaakt. Internet is gewoon top, en Wifi? ja dat is compleet van je persoonlijke omstandigheden, zender, ontvanger, veel wapeningsstaal in je woning (beton), buurt met 1001 wifi-signalen door elkaar. Bekabeld is het echt makkelijk boven de 900Mbps te trekken

Dag Christian,

Welke router heb je van Tweak gekregen?
Als het een FritzBox is dan vind je in dit forum lotgenoten: bij meerdere mensen bleek de Wifi van de FritzBox regelmatig weg te vallen. Hopelijk reageren ze op jouw tirade en geven ze aan hoe dat opgelost is (of niet).

Bij Freedom krijg je misschien wel dezelfde router (hopelijk voor jou een beter exemplaar), dezelfde TV van Canal Digital en de techniek in de PoP van Tweak … . Dat wordt leuk!

Maar de klantenservice van Freedom is hopelijk apart van Tweak, dat lijkt dan prima.

Ik heb Tweak nooit als een all-in-one provider als Ziggo gezien (godzijdank want daar wilde ik nou juist vanaf).
Voor mij was het puur Internet via glasvezel en verder red ik mezelf wel (eigen router dus).
Wat dat betreft heb ik totaal geen klachten. Snel, stabiel, ik betaal eens per jaar om nog wat te besparen en voor de rest alles prima in orde.
Maar sterkte met je problemen. Ik snap dat het frustrerend is omdat je afhankelijk bent van aangeleverde apparatuur. Ik hoop voor je dat je nieuwe provider het beter doet.

Internet-only is gewoon weg goed tot uitstekend te noemen. Echt dik tevreden.

Ik vind het ook een heel mooi abonnement, een abonnement voor de meer no-nonsens technische gebruikers.

Waar ik alleen tegen aanloop is, wanneer er eens een storing is (wat echt weinig voorkomt) dan sluit de kennis van de helpdesk niet aan bij die van de gebruiker wat een hoop frustratie en onnodige down tijd tot gevolg heeft. Een “technisch” abonnement is perfect maar richt de helpdesk daar ook op in (goed voorbeeld XS4ALL hoewel ik me realiseer dat dat een onhaalbare lat is voor dit geld).

Mijn setup:
TL-SG3216 ,managed switch (met 2xSFP)
TP-LINK SM321B SFP module
Lenovo RS140 - debian 9

Dik 940Mb/s up/down door het hele huis.

Je kunt nu eenmaal niet beide hebben. Je zegt het zelf al, een helpdesk met de kwaliteit en technische kennis zoals die bestond bij XS4ALL kan niet voor dit geld. Kon bij XS4ALL blijkbaar ook niet meer, anders bestonden ze nog wel.

Tussen een 1 en 10 ligt 5, dat zou al heel wat zijn.
Gelet op de feedback op verschillende fora lijkt me dat niet geheel onwenselijk.

Mijn persoonlijke ervaring met de Tweak helpdesk zou ik echt niet met een 1 beoordelen. Die van XS4ALL ook niet met een 10 overigens…

Ja er is verschil tussen beiden, maar bij XS4ALL betaal ik 12x € 84,50 per maand voor 500Mbps, bij Tweak € 609,80 per jaar, oftewel € 50,82 per maand, voor 1Gbps.

Ik vind de prijs kwaliteit verhouding prima zo. Daarnaast heb ik het afgelopen jaar geen enkele storing gehad die de helpdesk had kunnen oplossen. Enkel storingen die te maken hadden met DDoS aanvallen op Tweak, waar overigens andere ISPs ook last van hadden rond die periode.

For what it’s worth, ik heb ook vooral positieve ervaringen met Tweak’s support:

  • Een paar keer gebeld en ge-e-maild met inhoudelijke vragen, en altijd goed antwoord gekregen.
  • Meldingen op tweakstatus.nl zijn accuraat en worden geĂĽpdatet met relevante informatie (sneller Ă©n met meer details dan ik gewend was bij andere providers).
  • Toen er vorig jaar een storing was met specifiek mijn internetverbinding, is er zonder problemen een monteur mijn kant op gekomen (die vervolgens toch niet bij mij hoefde aan te komen, omdat hij eerst in de wijkcentrale is gaan kijken en daar het probleem vond).

Storingen zijn er maar weinig, en de storingen die ik tot nu toe heb meegemaakt zijn niet direct veroorzaakt door Tweak, maar worden wel goed en snel opgepakt/opgelost. Ook de internetsnelheid voldoet aan de verwachtingen.

Mijn ervaringen zeggen natuurlijk niets over die van anderen, en je weet niet wat de toekomst brengt, maar de afgelopen 3½ jaar voor mij:
:white_check_mark: Kwaliteit
:white_check_mark: Service
:white_check_mark: Betrouwbaarheid

TV van Canal Digitaal/Tweak heb ik geen ervaring mee, maar WiFi is altijd lastig, en dat wordt er niet makkelijker op nu de grote jongens beginnen rond te gooien met “Smart WiFi” en “Super WiFi”. Tsja, als je puur voor internetkwaliteit gaat en het in huis zelf regelt zit je bij Tweak (en wellicht Freedom) beter dan bij de rest. Als je je juist zorgen maakt over het gebeuren in huis, dan zit je misschien beter bij een internetprovider die daarmee adverteert. :man_shrugging: