Kan ik port forwarding beperken tot bepaalde bron IP adressen op een FRITZ!Box 5490?

Ik ben van plan om wat services te hosten in mijn LAN en wil dit graag via een reverse proxy buiten de deur gaan realiseren. Daarvoor moet ik natuurlijk poorten gaan forwarden in mijn router (FRITZ!Box 5490) maar voor een extra laagje veiligheid wil ik dit graag beperken tot een specifiek bron IP adres, namelijk de reverse proxy. Is dit mogelijk? Ik kan namelijk geen optie vinden om dit te doen.

Middels firewall regels kan je het eea realiseren (allow source/destination ip). Maar de Fritz zal wel enige beperkingen hebben.

Ik kan het niet vinden in de FRITZ!Box helaas. Of bedoel je dat ik een firewall activeer en configureer op de server in mijn netwerk? Ik heb overal gekeken in de web UI van mijn FRITZ!Box maar kan nergens vinden dat ik port forwarding kan beperking tot bepaalde IP adressen.

@Mannekino,
Dat wil ook niet. Beste is dit gewoon te regelen op je server waar de poorten op uitkomen.
Ik vind het wel jammer dat ze van Fritz!OS niet de Nginx modules vrij te configureren laten. Want dan zou je Reverse Proxy Module kunnen gebruiken ipv portforwarding :wink: Maar ja ik stel het al jaren voor om in te voeren maar ze doen het maar niet.

Om zulke zaken wel goed te regelen zou je kunnen overwegen om over te stappen naar een router onder eigen beheer. Denk hierbij aan een EdgeRouter van Ubiquiti.
Sommige modellen hebben een SFP-ingang (net als de FRITZ!Box).