Is Tweak Milieuvriendelijk?

Hallo, in Amstelveen gaan ze (misschien) ook glasvezel aanleggen. Tweak is één van de mogelijke providers. Tweak spreekt me wel aan, maar wat ik niet kan vinden is of Tweak “groen” is.

Gebruiken jullie groene stroom? Gebruiken jullie data centra die groene stroom gebruiken en op energiezuinige manier proberen te opereren? Proberen jullie duurzaam te werken door apparatuur te recyclen?

Ik hoor het graag. Lijkt me ook goed, als het zo is, dit op jullie website te vermelden.

Dag @Radboud_Platvoet,

Allereerst bedankt voor je interesse, tip en relevante vraag. Hier zijn we inderdaad mee bezig.

Maar dan is het altijd de vraag, wanneer ben je dan milieuvriendelijk?

Binnen onze mogelijkheden proberen we altijd te kijken naar maatregelen die bijdragen aan de MVO gedachte. Dit vertaalt zich naar zowel kleine als grotere initiatieven. Van bijvoorbeeld afval scheiden na de gezamenlijke lunch tot de overgang naar een volledig papierloos online aanvraag/bevestigingssysteem met iDIN. Sinds het begin van Tweak wisselen wij de inzet van nieuwe apparatuur af met refurbished apparatuur. Het percentage dat rechtstreeks in de vuilnisbak beland is verwaarloosbaar. Daarnaast werken wij sinds een jaar samen met fietskoeriers die onze pakketjes, zoals de naam al doet vermoeden, op de fiets distribueert. En zo zijn er nog een aantal voorbeelden te benoemen waarmee wij proberen klimaatneutraal te werk te gaan waar mogelijk.

Of wij hiermee daadwerkelijk ‘milieuvriendelijk’ zijn is uiteindelijk aan jou om te bepalen. :wink:

Hoi Nando,

Voor mij de meest belangrijkste is CO2. Jullie gebruiken veel elektriciteit, toch? Kopen jullie groene stroom in of fossiele (grijze)?

Groet,
Radboud

Ik denk dat het stroomverbruik wel meevalt, een switch gebruikt denk ik niet meer dan 20 watt.

Eh…een datacenter switch gebruikt wel iets meer dan 20 watt :grin:

1 like

Als ik een keuze maak voor glasvezel provider, dan is een provider die geen grijze stroom gebruikt voor mij belangrijker dan een paar euro per maand.