IPTV met eigen apparatuur?

Is het mogelijk om IPTV van Canal Digitaal via Tweak te decoderen met mijn officiële Canal Digitaal kaart, zoals ik dat nu ook vanaf de satelliet kan met TVHeadend/OSCam?

Satteliet en IPTV is wezenlijk andere techniek. TV kijken via glasvezel werkt alleen met de geleverde ontvanger of via één van de verschillende apps.

Dat vind ik dan wel erg jammer, dat Tweak het gebruik van eigen apparatuur sterk promoot maar hiervoor geen opties heeft. Dat is ook de reden dat ik nog steeds mij TV abonnement van Canal Digitaal betrek. Ik had gehoopt dat er een officiele, legale manier zou zijn om dat ook met IPTV van Canal Digitaal via Tweak te kunnen doen zodat ik alles onder 1 dak had kunnen thuis brengen.

We verkopen zelf alleen het IPTV pakket van Canal Digitaal, waarmee je ook gewoon TV kijkt via iPhone, iPad, Android smartphone of tablet, smart-TV’s van Samsung of LG, via Chromecast of zelfs Apple TV. Keuze genoeg lijkt ons.

Verder staat niets je in de weg naast ons vaste internet ook gewoon je satelliet-abonnement aan te houden :slight_smile:

We verkopen zelf alleen het IPTV pakket van Canal Digitaal, waarmee je ook gewoon TV kijkt via iPhone, iPad, Android smartphone of tablet, smart-TV’s van Samsung of LG, via Chromecast of zelfs Apple TV. Keuze genoeg lijkt ons.

Voor een ras tweaker als ik is dat toch net niet genoeg, helaas :pensive:.

Verder staat niets je in de weg naast ons vaste internet ook gewoon je satelliet-abonnement aan te houden :slight_smile:

Gelukkig maar :wink:

Wat probeer je precies te bereiken? Misschien kunnen we dan helpen met dat doel.

Door de manier waarop IPTV werkt is het lastig om ‘ruwe’ streams zonder encryptie te leveren. Tuurlijk heb ik als tweaker het liefst kale streams, maar dit wordt tegengehouden door rechthebbenden, die dit niet toestaan. Begrijpelijk, want op die manier werk je piraterij in de hand.

Maar je bent natuurlijk vrij om zelf te experimenteren met IPTV en het werkend te krijgen op alternative apparatuur. Alle instellingen die je nodig hebt staan gewoon op dit forum of de website.

1 like

Ik ging er zeker niet vanuit dat je via IPTV ongecodeerde stream zou kunnen binnen harken. Ik ging er naïef vanuit dat de Canal Digitaal streams via de satelliet en via IPTV dezelfde type encryptie gebruikten.

Ik had daarom gehoopt dat ik naadloos zou kunnen overstappen van satelliet (waar ik al meer dan 10 jaar gebruik van maak) naar IPTV doormiddel van TVHeadend. Het voordeel van TV kijken via TVHeadend is dat ik door heel m’n huis met 1 type kastje TV, muziek, films en series kan kijken. Ik ben namelijk geen voorstander van het gebruik van verschillende settop boxen en bronnen.

Overigens heb ik voor het verkrijgen van de IPTV streams op de website van Tweak en in dit forum nog niets kunnen vinden.

De encryptie is niet hetzelfde. De streams komen via multicast binnen. Je zou hier achter kunnen komen door naar het verkeer te kijken tussen Tweak en je box.