Inkomende VOIP calls probleem met opbouw vd verbinding

Ik bel al een paar maanden via VOIP met eigen apparatuur waar mijn telefoon een Siemens Gigaset SL450A is. Dit toestel is ervoor gemaakt om via IP te bellen.
Tot een week geleden werkte alles prima maar nu heb ik problemen met inkomende calls.
De telefoon gaat over, ik zie wie er Beld maar kan het gesprek niet aannemen.
Tweak helpdesk ziet niets verkeerds in hun settings. Toen heb ik een soft client op mijn Mac geïnstalleerd en idd dat werkt prima.
Daarom toch gaan spelen met de settings in my gigaset en toen maar eens de stuntserver aangezet. Warempel kan ik nu wel inkomende calls aannemen maar er zit wel een soort vertraging in.
Als ik na de eerste beltoon wil opnemen dan stopt de ringtone maar komt de spraak verbinding nog niet tot stand. Op de achtergrond zie je dat er nog geen verbinding is en dan na 5 seconde wordt de verbinding pas gemaakt. situatie 2 : Als de beltoon overgaat en ik laat hem 4 maal overgaan voordat ik opneem dan komt de verbinding gelijk tot stand. MAW het lijkt wel dat er een tijd ziet tussen de verbinding initiëren en de voice verbinding maken
Iemand enig idee wat er aan de hand is ? voor zover ik weet heeft tweak afgeraden om een stuntserver te gebruiken. Ik kan hier echter ( behalve in het forum) geen info over vinden.

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.