Inkomend nummer kan niet teruggebeld worden

Als we een oproep gemist hebben en we willen dat nummer terugbellen werkt dat niet.
Het nummer wat inbelde wordt altijd 31.netnummer zonder 0. abonneenummer
Als je dat teruggebeld levert dat een informatietoon (niet bereikbaar nummer) op.

Dit gebeurd zowel op een toestel wat is aangesloten op het interne dect-station van de Fritzbox maar ook als op een op de Fritzbox aangesloten basisstation.

ook in de call lijst van van de Fritzbox worden de nummers weergegeven zoals hier boven dus beginnen met 31. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat de naam van de beller uit het telefoonboek niet wordt weergegeven op het display van de op de interne dect aangesloten toestel.

Het merkwaardige is dat als er vanuit het in de Fritzbox geĆÆmporteerde adresboek gebeld wordt waar de nummers met 0031 beginnen het nummer in de call lijst ook worden weergegeven beginnend met 31.

Iemand enig idee waar dit aanligt? En belangrijker hoe dit op te lossen?

Hi @JanB, waarschijnlijk gaat dit inderdaad om een instelling in de Fritzbox. Neem even contact op met onze servicedesk dan kunnen we dit voor je bekijken.

Paar weken geleden contact gehad met de helpdesk.
Keurig een mailtje gehad hoe mijn modem open te zetten voor Tweak.
Weer contact gehad met de helpdesk die op afstand de instellingen hebben gecontroleerd. Alle instellingen leken goed dus, en hoe dat werkt weet ik niet, is er software ā€˜ingeschotenā€™.
Daarna werkte het terugbellen vanaf de op de interne dect van de Fritzbox goed.
Maar de nummer herkenning in de Fritzbox weet niet goed raad met het inkomende nummer 31.netnummer.aboneenummer.
Om de namen uit het telefoonboek op het scherm te krijgen en in de call list van
de Fritzbox heb ik wel het adresboek aan moeten passen.
De uit mijn oude dect-telefoon geĆÆmporteerde nummer stonden allemaal keurig met 0031.netnummer.aboneenummer.
Nadat ik alle 00 had weggehaald werkt alles zoals het hoort.

Vreemd blijft dat de Fritzbox uitbelt met nummer 31.netnummer.aboneenummer en gewoon verbinding maakt. Wat de Fritzbox hier dus doet is mij een raadsel. de ingestelde prefix in de Fritzbox is 00 31 en dat inkomende gesprekken ook preregistreed worden al 31.netnummer.abonneenummer.

1 like