Informatie voorziening nieuwe klanten

Er is al een posting over de uitbreiding van “Mijn Tweak”, en in het verlengde hiervan:
De informatie voorziening van het moment van aanvraag tot oplevering is erg gebrekkig. Welke fase zitten we nu? Geen idee. De telefoon staat op “Mijn Tweak” op in gebruik (niet waar: portering is, terecht, nog niet gebeurd). Wanneer komt de monteur ? Geen idee.
Waarom kan ik al niet alvast Canal Digital gebruiken in de tussentijd ? Of kan dat wel ? Geen idee.
etc.

Hier is absoluut nog veel ruimte voor verbetering, zowel in “Mijn Tweak” als evt. via status mails.

Je hebt helemaal gelijk. Mijn Tweak is behoorlijk gebrekkig, verouderd en incompleet.
Het is ook de bedoeling dat in de toekomst dit verbeterd gaat worden, oa. met betere informatievoorziening en faciliteiten die het leven van zowel ons als de klant verbeteren. Ik zeg in de toekomst, omdat we momenteel niet de ontwikkelcapaciteit hebben om hier gefocust mee aan de slag te kunnen.

Voor wat betreft statusmails: op het moment dat een klant (in overleg) wordt ingepland, wordt er een mail gestuurd. Hierin wordt uitleg gegeven over de verloop van de installatie en wanneer het staat te gebeuren. Ik weet niet wat hier verder nog aan toegevoegd zou moeten worden, dus suggesties zijn alsnog welkom.

Waarom Canal Digitaal niet eerder gebruikt kan worden, heeft een financiële reden. Een Canal Digitaal-account wordt pas aangemaakt en geactiveerd als de nieuwe internetverbinding daadwerkelijk werkt. Als die eerder geactiveerd zou worden, zou de periode tussen order-acceptatie (en dus de hypothetisch activatie van CD-account) tot de oplevering van de verbinding door Tweak moeten worden betaald en niet door de klant. De facturering vanuit Tweak naar de klant start nl. op het moment dat de verbinding werkt en niet op het moment van order-acceptatie.

statusmails: op het moment dat…

Mijn suggestie zou zijn, om na de “bedankt voor de bestelling”, sowieso bij aflopen van de bedenktijd een mail te sturen over dat die tijd over is, inzicht over hoe lang t gaat duren, wanneer komt de monteur, etc.
Nu is er geen communicatie, tenzij je zelf eens om een update vraagt, en dat zelfs herhaaldelijk moet doen zoals 't er nu naar uitziet.
Wat betreft CD -> geef die uitleg ook meteen bij je welkomstmail, iedereen snapt dat dan ook best :slight_smile:

1 like