Help jij ons 10 Gigabit te testen?

Wij willen ook wel testen. Heb nu een 1Gb Tweak abonnement. Wij hebben meerdere laptops, tablets en telefoons en bedrade PC’s. Een 4K bedrade TV. Wij hebben Canal Digital ‘via’ Tweak, maar kijken ook veel via NLziet, Netflix, enz. Zelf zit ik al jaren in de IT. Begonnen als systeembeheerder.

Vanuit het mooie Enschede zou ik ook graag een 10 Gigabit verbinding willen testen/gebruiken!

@randal

Nou bloed kruipt toch waar het niet gaan kan
Ik heb net een Dell Vep1425 besteld dus ik kan meedoen als jij nog wilt :grin:

En mijn netwerk word dan ook weer steeds een beetje beter

Ik zou als zakelijke gebruiker graag de 10 gigabit verbinding testen!

Maar je mag je lijn toch niet zakelijk gebruiken :wink:

Oei :roll_eyes: dat wist ik niet

Lees de voorwaarden even in topicstart
daar staat het (anders wist ik het ook niet)

Mwa, in de voorwaarden staat dat je de dienst niet mag herverkopen of zakelijk gebruiken als in het hosten van bijvoorbeeld een datacenter. Regulier zakelijk gebruik dat de lijn niet constant voltrekt lijkt me geen probleem, zou alleen persoonlijk niet graag mijn zaak afhankelijk laten zijn van een consumenten SLA.

Zijn er nou eigenlijk al eens testers? Was voor de rest van het jaar toch? Nou dat wordt dan wel een steeds kortere tijd om te testen. Lijkt me niet erg realistisch van Tweak…

3 likes

Hoi Jeroen,

er word aan gewerkt, dus kalm aan … ook bij Tweak hebben ze nog meer te doen.

Groet,
Hans Snuiverink

Ik zag het ook wel zitten, maar voor een krappe 7 weken vanaf nu, is de termijn inderdaad te kort. Als ze de markt hadden willen peilen had dat ook anders gekund. Ze zoeken 5 mensen (een hand vol), ik neem aan die die al lang geselecteerd zijn op grond van hun “Pitch” en adequaat gebruik van vakjargon.

Je kan maar beter niet mee doen, zodat je er niet mee akkoord gaat dat dit product niet doorgaat. Je wil immers wel 10Gb.

In Leeuwarden ligt al sinds 1990 glasvezel en FTTH een jaar of 4, het netwerk is natuurlijk veel sneller dan 10Gb. Kleine stapjes dan maar. Nu op mijn werk (KPN) piepen we zo’n 3 miljoen gespecificeerde telefoon rekeningen in 3 uurtjes naar België met 17 Tb.

Ik wacht wel rustig af, voorlopig.

Het netwerk in totaal misschien wel, maar tweak heeft vaak maar een aansluiting op het landelijke net van 10gbit.

Welk landelijke net van 10 gbit precies? :thinking:

1 like

Nou ‘landelijke net’ zal vermoedelijk een beetje verkeerde uitdrukking zijn. Maar Tweaks ‘uitgangen’ naar het ‘verdere internet’ (zal ik dan maar zeggen :grinning: ) zijn maar 20 en 10 Gbps dacht ik. Bijvoorbeeld AMS-IX die volgens mij 10 Gbps is. Misschien dat er meer zijn via lokale partners, geen idee. Terwijl bijvoorbeeld een grote speler als Ziggo naar ik mij meen te herinneren meerdere 100 Gbps links heeft…

Dat bedoelde ik inderdaad

Mochten jullie ook mensen zoeken in ‘verse’ gebieden zoals Glasvezel Zuidenveld, dan hou ik mij aanbevolen. Via mijn werkgever kan ik 10Gb apparatuur gebruiken om e.e.a. te testen :slight_smile:

Momenteel wacht ik nog op de ‘huisaansluitploeg’ (2x woordwaarde), maar binnen nu en 2 maanden verwacht ik toch wel online te komen op het Tweak netwerk!!

Je bedoeld natuurlijk sneller.

maar is iemand nu al benaderd ???
Tweak is nl erg stil

@randal snap dat je erg druk bent (hoop voor jullie met freedom of internet)
maar je kan toch een paar woorden hier neerzetten of het door gaat of niet?
neem aan dat je van je testers ook graag bericht terug wilt hebben binnen een bepaald termijn.

2 likes

Ik heb 1 Gigabit-abonnement van Tweak in Almere en will graag 10 Gigabit testen.

Misschien eerst zorgen dat er GBIT internet overal leverbaar ipv alleen 100 mbit? Ik woon in Amersfoort noord en hier is geen GBIT leverbaar maar wel al proberen 10 GBIT te leveren is vreemd…