Help: Canal Digitaal update Amino TV-ontvangers

Vandaag de Canal Digitaal update Amino TV-ontvanger update gekregen, en tot nu nog niet happy met deze update.

Met de vorige versie kon je heel makkelijk naar je Favorieten kanalen door op het gele knopje van de afstandsbediening te drukken.

Helaas werkt dit niet meer… Of doe ik hier misschien iets fout?

Iemand hier meer info hierover?

Kan alleen, maar bevestigen, dat het ook hier niet werkt. 2 animo kastjes, beide hetzelfde probleem. Favorieten niet meer te wijzigen of op te slaan.
Ook via menu, mijn account, favorieten beheren. Kan ik niets aanpassen, best vreemd.

1 like

Ik plaats niet snel hier iets, maar ook ik ervaar de nodige problemen:

  • ik heb zojuist de fabrieksinstellingen hersteld (duurt langer dan bij de vorige software versie. Lijkt wel alsof er meer gedownload en geïnstalleerd wordt. Netjes de hele wizard weer doorlopen.

– zappen kost 5 seconden of meer, soms lijkt ie niet te reageren, dan druk je nogmaals, en ben je ineens 3 kanalen verder.

– epg is een drama, zappen duurt lang, lijkt wel alsof hij na elk programma of kanaal wisseling alles weer op moet halen

– indeling EPG is natuurlijk een persoonlijk dingetje, maar wanneer je een programma opent voor meer informatie, dan kan je 3 regels tekst lezen over het programma, en moet je vervolgens op de knop “meer info” drukken, haalt de snelheid uit zoeken wel weg.

– ik kan een programma toevoegen aan “in mijn lijst”, maar die lijst is vervolgens nergens te vinden (ik verwacht dan in favorieten). Een degelijke gebruikershandleiding over deze nieuwe software is wel wenselijk. Want dit is overduidelijk (ben al 25 jaar ICT-er) met de Franse slag gemaakt. Onlogisch en halfbakken.

  • Ik mis functionaliteit. In de vorige versie kun je met de << en >> knoppen op de AB naar de vorige of volgende dag in de programma gids gaan. Dat is nu verplaatst naar twee opties boven in het menu (boven NPO1), maar geen toets meer op de AB. Dus als ik van kanaal 32 wil weten wat er morgen op TV is, of 2 dagen geleden op TV was, dan moet ik eerst naar kanaal 1, dan naar de 2 opties boven het menu, dan weer terug. Dit is erg gebruikers onvriendelijk.

Ik heb al melding gemaakt bij de helpdesk, als nu meer mensen die gelijkende problemen ervaren dat ook doen, dan komen ze misschien in beweging.
Niet elke verandering is een verbetering.

2 likes

Als bovenstaande werkelijk het meest onvriendelijke interface wat je maar kan bedenken.
Zeker de "<< en >> knoppen op de AB naar de vorige of volgende dag in de programma gids gaan "

En opnames kunnen niet meer gewist worden. !
JE moet ze helemaal afkijken om ze te wissen dit is natuurlijk volstrekt idioot.

Naast dat het interface super traag is haperen de opnames nu ook regelmatig.

Het is weer een flinke stap achter uit,

1 like

Het kan heel frustrerend zijn als dingen opeens anders werken dan je gewend was. Voor een deel zal dat wellicht een kwestie van tijd en wennen zijn, maar als er echt functionaliteit is verdwenen die je graag gebruikte dan is dat zeker reden om Canal Digitaal even aan de mouw te trekken.

Ik heb de juiste personen binnen hun organisatie van jullie feedback op de hoogte gebracht, hartelijk dank daarvoor. Ik heb op dit moment helaas (nog) geen tips voor hoe je dergelijke functies nu tevoorschijn haalt.

2 likes

Dankjewel Randal!
Laten we hopen dat Canal Digitaal hier snel wat aan gaat doen.
Zoals het nu is is het echt niks.

Ik dacht ik probeer het eens via de app van CD op Android TV.
Ook daar kan ik geen favorieten instellen. Contact met CD levert geen oplossing op wel de tip dat je met mijn lijst programma’s kunt vastleggen in mijn lijst, echter geen zenders of zenders in een bepaalde volgorde. Misschien kunnen we vragen om een knop mijn voorkeur :wink:

1 like

Hoi,

Ik vind dat IPTV de laatste tijd erg slecht wordt ongeacht provider. Ze moeten eens stoppen met dat “beschermen” tegen opnemen. Want dat zorgt er voor dat heel veel hardware 't niet meer goed kunnen verwerken.

Sowieso iemand die wil gaan hacken om het te kunnen opnemen vind wel weer een middenweg om het voor elkaar te krijgen.

Zelf heb ik heel lang gebruik gemaakt van een eigen DVB-C naar IPTV server (TVHEADEND) zappen ging nog sneller dan op DVB-C.

0% problemen, geen gezeur met opnames etc… ( als ik alles weer in elkaar zet werkt het direct weer )

Ik kijk zelf amper TV dus voor mij heeft het geen nut om dat constant aan te laten staan. En zeker niet qua kosten wat je voor Canal Digital moet betalen die prijzen zijn veel te hoog voor de kwaliteit die je krijgt.

Om en nabij de 5 euro per maand vind ik een acceptabele prijs. En dat alleen voor de zenders die ik wel eens wil kijken niet al die pruttel waar ik niks aan heb.

En alle reclame op de zenders dat is echt absurd zoveel. En daar moet je dus ook nog voor betalen om die reclames te kunnen zien. Daarom heb ik sinds jaren de reguliere TV vrijwel compleet afgezworen.

Wanneer ze gewoon de IPTV/TV streams zouden vrij geven op username niveau dan heb je ook geen ingewikkelde procedures nodig om de stream te decoden waardoor de responstijd veel sneller is.

En dit heb ik zelf ook vaak genoeg gelezen door anderen op andere forums.
Maar die providers blijven investeren in het beveiligen en onmogelijk (denken ze) te maken om een stream op te nemen.

En zorgen hierdoor dat het grote publiek die niet eens de moeite willen nemen om iets anders te doen met de streams dan waar ze voor bedoeld zijn worden hierdoor de dupe. Dus KPN / Canal Digitaal wordt eens een keer wakker…

2 likes

Ik heb ook geen liefde voor de nieuwe TV interface.

Vorige versie stonden je opnames netjes gegroepeerd per serie/film. Nu zijn alle opnames afzonderlijke tegels waardoor serie-opnemen al snel een brij van afleveringen wordt die door elkaar lopen.

Jammer.

Ze hebben in ieder geval de feedback hierboven gelezen en begrepen. Dus dank daarvoor. Het is aan Canal Digitaal hoe ze daar de volgende releases mee omgaan :slight_smile:.

2 likes

man man, wat een beroerde update. Terugspoelen van een live-programma werkt ook niet meer. Toch de film maar weer downloaden. Schijnt illegaal te zijn tegenwoordig.

100% mee eens! Wat een helder en respectvol geschreven stuk over de aanstaande teloorgang van iptv zoals die nu aangeboden wordt.

1 like

@BerndGaykema,

Ja helaas willen ze niet luisteren naar de klanten. Want er zitten regelmatig mensen aan de top die zelfs een simpele tablet nog laten crashen en dus 0,1% knowhow hebben over waar ze besluiten overnemen.

En ik kan me niet onttrekken aan het idee dat de zogenaamde professionals adviezen uitspreken alleen om zichzelf rijk te rekenen.

Tijdens mijn werk als Applicatieprogrammeur / Systeembeheerder vaak genoeg vragen gehad van andere bedrijven of sommige acties / aanschaf echt noodzakelijk waren.

Bij de dingen waarvan ik vond dat ze gewoon handig waren of juist omdat ik ze fijner vind werken gaf ik dat ook duidelijk eerlijk toe als reden.

Maar die eerlijkheid voel ik sterk afnemen bij ex-collega’s…

Ook ik ondervind problemen met het terug en vooruitspoelen van live programma’s. Ook de groene knop voor begin gemist werkt niet meer.

Ik dacht altijd dat als Canal Digital 1 van de eerste en grootste was, het wel goed zou zitten met de TV.
Alleen snap ik het hele Interactieve van deze service niet. TV kijken gaat redelijk, maar zodra je ook maar iets van interactieve TV wilt gaan gebruiken is het een drama.
Terug kijken, en/of even later verder kijken is 8 van de 10 keer : opnieuw vooraan beginnen
Opnemen, en dat alvast beginnen te kijken als je thuis komt : niet mogelijk
iets kijken van 3 dagen gelden van bv RTL7 kost min. 20x drukken op je afstandsbediening
het opzoeken en starten, is zeer traag en resulteert dikwijls in “niks”
Menu overzicht is dramatisch en traag
enz. enz. enz. ik kan nog wel even doorgaan. Ik had ruim 10 jaar geleden al een dreambox met openPLi, nooit problemen, supersnel, overzichtelijk, TOP. Nu 1 maand Tweak en CD. Internet is top, CD is vanaf dag 1 klote. Dit in de eerste week al gemeld, en opgezegd (wat volgens CD gewoon mag) Alleen bij Tweak denken ze daar anders over. Jammer, ik zou zeggen beter een tevreden internetklant voor jaren, dan een paar euro extra voor een combi abbo van 1 jaar. !!!
Mijn advies : niet aan beginnen CD, en zoals ik het lees, wordt het telkens nog slechter ook nog.