Geen Wifi op fritzbox 5530

Hallo, sinds begin dit jaar over op Tweak en met een Fritzbox 5530. Ik het begin veel verbindingsproblemen gehad maar nu al enkele maanden geen problemen meer en een stabiel internet. Nu blijkt opeens dat mijn Wifi op de Fritzbox uit staat en wat ik ook doe, terug naar andere firmware versie, reboot, e.d. ik krijg hem niet meer aan. Er is ook nergens een mogelijkheid hem aan te zetten, het wlan lampje blijft knipperen. Ik heb een Fritz 3000 repeater in mesh staan en deze geeft wel een goede wifi. Iemand een idee? Zou de Fritzbox defect zijn?

Dit geprobeerd en dat hielp niet, alles weer aan het draaien en wifi met mijn 3000 repeater. Zonder de repeater geen wifi en geeft hij bij de diagnostics aan dat de wifi module niet correct kan worden geinitialiseerd, ook na opnieuw opstarten deze melding maar soms geeft hij ook onterecht aan dat er wel wifi is terwijl deze niet vermeld wordt op de pagina wifi netwerk. Het thuisnetwerk is hier gewoon niet te vinden, log ik in op de repeater dan is deze daar wel gewoon te vinden. Alles draait goed in mesh en al een dik half jaar zonder dat ik er bij ben geweest, heel vreemd maar twijfel nu aan de fritzbox.

Klinkt als stuk. Gewoon ff de helpdesk bellen hierover.

1 like

Gebeld met de helpdesk en werd mij gevraagd toch nog wat testjes te doen, aangezien ik helemaal geen Wifi had ging dat ook niet lukken. Nog een mail gestuurd met wat screenshots van de situatie waarna ik terug gebeld werd door de helpdesk en mij een nieuwe Fritsbox opgestuurd werd. Deze geinstalleerd en meteen weer alle Wifi zonder foutmeldingen. Toch mooi opgelost.

2 likes