Geen huistelefoon

Hoe kan het dat mijn huistelefoon het niet meer doet? Hoor alleen tuut tuut tuut als ik bel?

Dit kan je het beste even aan de klantenservice vragen.
0900-tweakhd (0900-8932543)

Oke ga ik maandag even de klantenservice bellen. Bedankt voor je antwoord

Misschien helpt het om je router van Tweak te herstarten?

Is hier een structurele oplossing voor? Ik heb dit namelijk vrij vaak. En ja, router ff rebooten helpt maar ik ben dus onbewust dagenlang (misschien wekenlang) telefonisch niet bereikbaar op mijn huistelefoon totdat ik zelf er een keer mee wil bellen en de tut-tut-tut hoor. Ik gebruik hem erg weinig, maar toch. Tis een gewone goedkope DECT regelrecht op phone1 aangesloten van de Zyxel router van Tweak dus ik snap niet waarom ie na een tijdje niet meer wil bellen. of nou ja, ‘tut tut tut’ doet zelfs dus ERGENS is nog wel verbinding :slight_smile:

Ik heb hetzelfde euvel, reeds jaren. Ik heb er geen oplossing voor kunnen vinden.
Ook al diverse keren contact gehad met de helpdesk maar het enige dat ze zeggen is het modem opnieuw op te starten.

Wanneer je de huistelefoon oppakt en je hoort tuut tuut, doe het volgende na deze telefoon weer neergelegd te hebben:
Bel via een mobiel jouw eigen huistelefoon. Wat hoor je dan?

• In gesprek?
  • Gaat gewoon over terwijl de huistelefoon niet rinkelt?

In gesprek?
Stap 1: Sluit een andere telefoon aan, liefst van een ander merk dan je huistelefoon. Liefst een draadtoestel, geschikt voor Nederland. Er zijn telefoontoestellen in omloop die anders werken dan wat in Nederland gewoon is en dus niet goed werken met bijvoorbeeld de Zyxel router.
Laat dit andere toestel een tijdje aangesloten en check de werking. Weer tuut tuut bij het oppakken, dan stap 2.

Stap 2: Zoek dan contact met de Helpdesk, zeg dat je al diverse keren de router gereset hebt, dat dit niet helpt, dat je onbereikbaar bent, dat je een ander toestel geprobeerd hebt, dat je hier niet voor betaalt en dat je een definitieve oplossing wilt.
Luistert Tweak niet, zoek dan de media op door deze klacht bij oa Klachtenkompas neer te leggen.
Maar als het goed is zullen ze je wel helpen (klant is koning, toch?).

Gaat gewoon over?
Sluit een ander merk telefoon aan. Niet de oplossing, neem dan contact op met de helpdesk (zie stap 2 hierboven).

Succes.

Sowieso mag die bejaarde Zyxel router die we in bruikleen hebben wel eens een upgrade krijgen… geen 5G, wifi signaal komt nog geeneens door een pakje boter en alles dus heb er maar een extra Asus aangehangen. Verder ben ik wel al ~5 jaar tevreden klant :stuck_out_tongue:

2 likes