Fritzbox 5490 niet bereikbaar vanaf internet

Hi,

Ik heb sinds vorige week de internet verbinding van Tweak.
Daarbij is mij een fritzbox 5490 geleverd, ik heb een myfritz account opgezet en alles wat daarbij hoort.
Ook heb ik het Public ipv4 subnet ingevuld met het public IP.

Echter kan ik nog via de url via myfritz, nog via het WAN ip adres niet vanaf het internet bij mijn fritzbox (of andere netwerkapparatuur in mijn netwerk) komen.
Krijg in de browser: Het duurt te lang voordat *****.myfritz.net reageert.
Ook is er niets te zien in de logbestanden via de webinterface van de fritzbox.

Ik heb de handleidingen er al op na geslagen maar kan niets nuttigs vinden…
Heeft iemand hier op het forum enig idee hoe ik dit werkend krijg?

Hoi Joel,

Jij bent eng bezig?
Jij wilt via internet bij jouw thuis-apparatuur?
Waarom niet gewoon via een intern IP-adres van je eigen thuisnetwerk (intranet)?

Als je vanaf internet bij jouw apparaten wilt moet je poorten openzetten met een groot veiligheidsrisico als gevolg.

Of snap ik jou niet doordat je internet schrijft maar intranet bedoelt?

Hi Bernd,

Opzich als je je Firewall instellingen op orde hebt op het apparaat wat je wilt natten en je fritzbox is het niet zozeer eng.
Ik heb het inderdaad over het publieke internet.
Als je zelf een fritzbox hebt dan zou ik ook eens kijken want de meeste fritzboxen zijn zonder veel moeite al te benaderen via myfritz…

Alleen mijn Wan IP reageert niet, evenals het adres dat fritzbox voor je genereert.

Mijn FritzBox is al een jaar weer terug bij Tweak. Toen ik hem had kon ik zonder moeite via myfritzbox bij mijn router (via mijn 2e account bij Ziggo).
Dit lijkt me een vraag voor de HelpDesk …
Succes!

1 like

Hi,

Antwoord is gekomen vanuit Tweak, Ze hebben me een vast IP adres gegeven en daarmee is het opgelost.

2 likes