FRITZ!Box 5530 Fiber met Wifi 6 en 2.5 Gb/s LAN

@johan is verzonden. Graag een spoedige reactie. Ik heb hier 3 personen met online HBO lessen, vanmorgen weer 10 minuten uitgevallen…
Nooit last gehad met ziggo, niet 1 keer in 20 jaar

en wederom een reboot van de 5530 @johan ohan
Ik heb wel gezien dat de LAN link actief blijft

We hebben van AVM te horen gekregen dat over enkele weken een nieuwe firmware-versie wordt uitgerold voor de 5530, waarin deze problemen opgelost zouden kunnen zijn. Deze firmware is nagenoeg gelijk aan de lab-versie die je kunt downloaden via deze url. Installatie-instructies vind je op diezelfde pagina bovenaan.

Een reboot of een freeze? Als in, start ie dan opnieuw op of bevriest het ding en moet je zelf de reboot doen?

gisteravond een kwartier gewacht, geen reboot.
Vanmorgen na een minuut of 10, zojuist na een paar minuten al

@johan kan ik lab firmware gebruiken?

Ja, dat moet kunnen.

hoe lang duurt die update? is al 10 minuten bezig

Update zou een paar minuten mogen duren. Als de lampjes stabiel branden kun je de opnieuw naar fritz.box gaan en zal de box aangeven dat de software succesvol geinstalleerd is.

lukt helaas niet, na een minuut of 12 herstart het modem, en staat nog steeds op v21 ipv 24 @Sander_AVM
dit bestand geupload via ethernet:
FRITZ.Box_5530-07.24-86294.image


FRITZ!Box-update gestart via het menu ‘Systeem > Update > FRITZ!OS-bestand’ Deze wijziging werd in het thuisnetwerk doorgevoerd vanaf IP-adres: 192.168.1.20 [lenovo].

verder geen melding dat het mislukt is

De stappen kloppen inderdaad, zou je het nog eens willen proberen?

@Sander_AVM nu wel. Denk een cookie/caching probleem van chrome
met ms edge ging het wel.
FRITZ!OS: 07.24-86294 BETA - [Versie up-to-date

Wat een prachtig voorbeeld van een goede samenwerking!
Als oud customer&technical support manager (mobiele telecom) maakt mijn hart sprongetjes van geluk. Hopelijk is het uitvallen van de verbinding nu verleden tijd. Keep my fingers crossed :smiley:

1 like

Ondertussen ook mijn fritzbox geupdate met de beta versie, kijken of het nu beter gaat. Wat uitvalt lijkt bij mij de gehele internet verbinding en daarbij ook de 2.4 en 5GHz wifi. Ik had eerder ook al geprobeerd deze kanalen uit elkaar te halen maar dat hielp volgens mij bij mij niet, alles was gewoon opeens weg. Of ik nog wel verbinding kon maken met de fritsbox weet ik nog niet evenals een eventuele foutmelding. Afwachten nu.

@sander_kerkhoff

Top dat het gelukt is!

We horen graag wat de ervaringen zijn na de update!

@Jacko

Zou je eens kunnen kijken of het na de update wel naar behoren functioneert?

Het is nog niet opgelost, hopelijk wel
Ik houd jullie op de hoogte😁

@Sander_AVM @BerndGaykema @johan @Jacko

Helaas, zojuist wederom uitval en herstart van de fritzbox na een minuut op 10. Wifi weg, geen ipadres, fritzbox onbereikbaar. Geen verbetering helaas…

ik hoop toch echt dat dit snel opgelost gaat worden, dit werkt niet zo

@sander_kerkhoff

Zou je opnieuw support file willen maken en mailen naar Tweak? Dan gaan we er gelijk naar kijken!

@Sander_AVM gemaakt en gemaild