Fritz!box 5490 firmware en configuratie

image

Firmware installeren / bijwerken

  1. Ga in de internetbrowser naar het adres http://fritz.box
  2. Log in op de router; Het wachtwoord staat achterop de router
  3. Navigeer naar System Update Fritz!OS Version
  4. Kies Find New FRITZ!OS
  5. Volg de stappen
  6. De firmware wordt ingeladen en de Fritz!box zal herstarten; Dit duurt ongeveer 5 minuten

Configuratie installeren / bijwerken

  1. Download de Fritz!box configuratie
  2. Ga in de internetbrowser naar het adres http://fritz.box
  3. Log in op de router; Het wachtwoord staat achterop de router
  4. Navigeer naar System Backup Restore
  5. Kies Choose File en navigeer naar het gedownloade bestand
  6. Geef als wachtwoord avm
  7. De firmware wordt ingeladen en de Fritz!box zal herstarten; Dit duurt ongeveer 5 minuten

Handleiding

Downloaden

Configuratie

Glasvezel

Firmwareversie

7.12

Let op!

Maak altijd eerst een backup van je huidige instellingen voordat je één van bovenstaande configuraties inlaadt

Er is nu Firmware 7.12

Bij mij wil hij een update na 7.01 niet installeren

Volgens mij is dat alleen de Duitse versie en niet geschikt voor Nederland. Ik zal later vandaag een kijken of navragen.

Verrek, hij staat inderdaad op hun FTP-server en ze zijn zich ook al langzaam aan het updaten in het veld. Dat had ik even gemist, maar collega’s wisten er van :).

Ik zal het later vandaag in dit topic en op de website linken :+1:t2:.

Hoi,

Net mijn 5490 geupdate met versie 7.12 en hij werkt perfect, dus het wil wel…

Groet,
Snuif (Hans)

Speedtest_12-10-2019

1 like

Beste Randal,

Communicatie, daar schort het bij TWEAK wel eens aan! Na mijn WiFi-affaire met de klantenservice, bel ik deze niet meer. Kan, indien nodig, mijn vragen beter googelen. Totaal geen communicatie onderling. Dat wil je als commercieel directeur toch niet, of toch? Vraag me af, of jullie de eigen klanten wel serieus nemen. Een Duits modem?! Kom op zeg! Wat moet ik met een Duits modem? De 5490 heb ik van TWEAK. Betwijfel of er Überhaupt wel een Duits modem is. Leer je klantenservice eens iets over interferentie, want daar heeft dit 2,4 GHz WiFi-chipje in de 5490 enorm last van! Heb daar nu een Linksys voor, om dit af te handelen. Dan heb je ten minste verbinding!
Anyway, aangezien ik goed mijn eigen boontjes kan doppen en op velerlei platforms een goede Beta-tester ben, denk ik dat ik goed het 10Gbit-netwerk kan Beta-testen. Eens kijken of je als commercieel directeur tegen kritiek (positief of negatief) kan!

Ik bedoelde de Duitse versie van de firmware. Dat is de software op het modem. Maar ok :man_shrugging:t2:.

1 like

Nu snap ik er nog minder van… Volgens mij is er maar 1 FW/Image voor de 5490. Ik heb het via Chip.de gedownload en is exact hetzelfde! Ben je niet in de war met een xDSL modem, zoals de 7490? Hier heb je Annex A en B versies van. Dan praten we idd over een Duits modem. Heb hier een 7360 Annex B, welke meestal in DL verkocht worden. Die komt ook uit DL, maar werkt goed als hotspot :smiley:

Nee, ik kijk op de FTP van AVM zelf. Daar zijn wel degelijk verschillende mappen voor ‘Deutschland’ en overige landen, en daar staan soms andere versies in.