Fritz!Box 5490 blijft Tweak DNS gebruiken

Ik probeer mijn net gebouwde PiHole als DNS server in te stellen op de Fritz!Box 5490. Nu lijkt dat op zich wel te kunnen, maarrrr… Als ik bij de Online Monitor kijk, zie ik nog steeds dat er twee andere DNS servers eerst gebruikt worden. Mijn ingestelde DNS server staat er wel bij, maar wordt helemaal niet gebruikt.

NS servers used
82.197.196.182
82.197.196.183 (currently used for standard queries)
(mijn eigen DNS IP hier)

Hoe krijg ik de Fritz!Box zover dat hij primair mijn eigen DNS server gebruikt?

Nevermind. Opgelost. DNS rebind protection moest aangepast worden + restart box.

2 likes

Ik wou net zeggen, als het iets is wat wel een keer fatsoenlijk werkt. Dan is dat de zelf aangepaste dns settings in de Fritzbox. Ik heb echt veel modems van Ziggo mogen slijten in de tijd dat hier nog geen glasvezel beschikbaar was en daarvan was er geen enkel merk of type dat ik in bruikleen heb gehad dat ook daadwerkelijk alleen enkel de zelf ingestelde dns gebruikte. Bij de combinatie met Tweak & Fritzbox was het meteen liefde op het eerste gezicht en wisten we meteen wat we van elkaar verlangde. Maar even zonder rozengeur en maneschijn, ik heb hier ook enkele maanden een pihole server draaiende gehad en alles bleef gewoon net zo goed na mijn wens functioneren. Maargoed ik zag zojuist ook dat je probleem inmiddels zelf hebt weten op te lossen, goedzo knul. En vanuit hier weltrusten allemaal!